69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

Фантастика

The Wave / Хвиля (2019)

Що сталося б, якби Нео взяв синю таблетку? Важке ранкове похмілля і галюцинації про зустріч з міжнародним терористом Морфеусом. Або повстанці його надурили і синя таблетка викликає важку шизофренію, коли образи реального і симульованого світу накладаються. Альтернативну лінію досліджує суперечливий фільм з Дастіном Лонгом в головній ролі. Актор подібний на молодого, ще безбородого Кеану Рівза, тому паралель з “Матрицею” тут неспроста. Інша справа, що замість розмов про голографічну реальність нам розказують притчу про відповідальність перед долею.

Низькоранговий юрист страхової компанії знаходить переконливі докази, які дозволять не виплачувати постраждалому клієнту гроші. Фірма економить солідну суму і це відкриває для героя хороші кар’єрні перспективи. На радощах, він пускається берега, знаходить сумнівної цноти жінку в барі, гуляє, танцює, вживає наркотики. Старий, бородатий хіпі, такий собі растафаріанський Єгова, дає йому спробувати зовсім нову речовину. Ефект настільки сильний, що юрист на другий день прокидається в чужому домі в безпам’ятстві і без грошей (не тільки в кишенях, але й на банківському рахунку). Треба повернути собі гроші, жінку і здоровий глузд за добу, інакше кислота роз’їсть мозок.

Наркотичні глюки зображені ефектно. Приблизно так я собі і уявляв робочу нараду: світло переливається всіма барвами веселки, нехай навіть без стробоскопа. Тіла людей розпливаються і тануть, як годинник на картині Далі. Сувора колега роздягається і лягає поперек столу. Все правильно.

Чи варто дивитися: якщо ви раб офісної лампи і мрієте колись вирватися на волю без графіка і зобов’язань, можете ознайомитись.

Body Cam / Відеореєстратор (2020)

Подивіться на рейтинг IMDB і потім гляньте це кіно. І вам відкриється дао. Один з найкращих на моїй пам’яті прикладів прямого політичного замовлення в Голлівуді реалізований на всі 100.

В глухому районі поліцейський зупиняє фургон без номерних знаків і в грубій формі вимагає, щоб водій вийшов з салону. Невдовзі цього копа знаходять простромленим на шпичаках огорожі в декількох метрах від землі. На відеореєстраторі патрульної машини видно: загиблий несподівано піднявся в повітря, а потім зі страшною силою гепнувся обличчям об капот.

Запис перед самознищенням бачить офіцер Рене Ломіто-Сміт, але їй ніхто не вірить. Спочатку втопився її маленький син, потім на нервах вона застосувала фізичну силу до цивільного, за що була відсторонена від роботи. І тепер в перше чергування після вимушеної відпустки Рене бачить літаючих людей. Ну ясно все з нею. Явно від горя поїхав дах. Тому жінка береться за самостійне, паралельне розслідування в спілці зі своїм зеленоротим напарником.

“Парамаунт” спрацював добре. Тут все прорахували: поліцейський, але темношкірий; жорстока робота, але на першому плані жінка; поліцейське насильство, але причиною стає стрес або непереборний збіг обставин; грабіжники магазинів, але вони білі і заслуговують на те, щоб їх пристрелили. Все збалансовано так, щоб ніяка раса не виглядала жертвою чи катом (хоча білим дістається трішки більше). А вчинок юного напарника героїні дає надію, що нове покоління охоронців порядку має більше совісті.

Добрий фільм, як би його не паплюжили злі язики.

Last and First men / Останні й перші люди (2020)

Тільки любителям авангарду і довгих медитативних кінотрипів.

Олаф Степлдон єдиний письменник, якого можна назвати автором “космологічної опери”. Ні Гомер, ні китайські класичні романи на зразок “Трицарства”, ні навіть Айзек Азімов не може дорівнятися по масштабу думки до однотомних візій англійця. Він описує історичні періоди в мільярди років, показує еволюцію людства від сучасної стадії до майбутнього безсмертного колективу організмів з єдиним, телепатичним розумом.

Він передбачив генну інженерію, трансгуманізм, сферу Дайсона, біоком’пютери і багато чого іншого. Хоча ближче до фіналу його книжки здаються дуже монотонними, титанічний замах автора не дає спокійно заснути.

Ясна річ, екранізувати роман, в якому описано 18 людських типів, які жили в середньому по 30 мільйонів років кожен неможливо. Тим більше, що деякі з них були подібні на кроликів, інші – на тюленів (правда, це вже були повні деграданти); хтось мав крила, а хтось повзав по землі.

Тому був обраний радикально лаконічний варіант: в кадрі тільки дивні геометричні монументальні споруди, зняті з усіх можливих ракурсів. Камера блукає між ними, а закадровий голос (Тільда Свінтон) розповідає, що перед нами залишки матеріальної культури останнього, вісімнадцятого різновиду людей, на Нептуні. З великими паузами голос пояснить, як наші потомки жили два мільярди років.

Це нагадує останні фільми Теренса Маліка і документальні фільми про загублені в джунглях древні цивілізації.

Варто глянути для свого культурного резюме.

Possessor / Власник (2020)

Брендон Кроненберг, син “Мухи” Кроненберга випустив новий опус. На тему того, як важко відрізнити людську істоту з натуральною свідомістю від людської істоти із штучною свідомістю.

В недалекому майбутньому кілери працюють по-новому. Спочатку шукають особу, яка часто контактує із жертвою; вживляють цьому контактеру (хосту) в голову електронного “паразита”, який контролює свідомість; кілеру надають доступ для керування “паразитом”. Одного дня Тася Воз (Tasya Vos), убивця з хорошим послужним списком, отримує замовлення на ліквідацію боса big-data компанії (його роль грає Шон Бін, так що можете не переживати) і його дочки.

У дочки мезальянс з якимось невдахою, підібраним на вулиці, тесть від нього не в захваті. Коли Тася потряпляє в голову невдахи, починається конфлікт за управління тілом. Чоловік не здасться без бою.

Можна не дивитися, почитайте про “філософських зомбі” на ніч і будете в темі фільму.

Інші ОГЛЯДИ

 
69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

Таємна АсамблейА: Аніме-cеріали осені 2020

Легіон

#безцензури: «Легіон» (2017-2019)

Тіньовий дракон

Апокрафтика: Тіньовий Дракон

Радіант

#безцензури: «Радіант. Том 1»

Агріппа (Книга Мертвих)

TheNewRomancer: “Агріппа (Книга Мертвих)”

69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

#безцензури: «Повідомлення. Книга 1: Завантаження»

69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

#безцензури: «Гравіті Фолз. Загублені легенди»

Смертельна битва. Легенди Помста Скорпіона

#безцензури: «Смертельна битва. Легенди: Помста Скорпіона»

69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

Beauty and Gloom: Як створювався “Мій сусід Тоторо” | Огляд артбуку

69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

#безцензури: «Маус»

Притчі й відображення

#безцензури: «Пісочний чоловік. Книга 6. Притчі й відображення»

69-й кадр: Фантастика #4 (The Wave, Body Cam, Last and First Men, Possessor)

Beauty and Gloom: Що почитати: 3 книжки про подорожі в часі | Сучасна фантастика

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори