69-й кадр: Що подивитись з зомбі-фільмів під час коронавірусного карантину? (друга частина)

Якщо ви намагалися влізти в ранкову маршрутку після початку карантину, то знаєте як це – перебувати в натовпі створінь, що хочуть твоєї смерті. З усіх боків хтось пхає руки, здирає одяг, утворюється аномальна зона в якій не ловить мережа. Водій сподівається, що дика орда виживальників не запасла під одягом газові балончики, вінчестер і кинджал із кривим вістрям, яке доведеться дуже болісно і повільно витягати з тіла.

Щоб ви не розчарувалися в людстві і провести спокійний вечір, ми з капітаном Очевидність підготували короткий перелік добре відомих романтичних фільмів про зомбі. В кожному з них персонажі боряються не лише за своє життя, але й за порятунок близьких.

Текст присвячується самотнім людям, які зараз перебувають в персональному підземному бункері і для виходу в інтернет мусять крутити педалі велосипеда, під’єднаного до автономного генератора електрики.

5. Pride and prejudise and zombies / Гордість і упередження і зомбі (2015)

Американський письменник Сет Грем-Сміт перепробував різні експериментальні формати. Ще до епохи тотального захоплення коміксами він випустив путівник по світу Спайдермена. Своєрідним ноу-хау був кишеньковий довідник по виживанню в умовах, наближених до американських хоррорів. Саме в останньому з названих фільмів є персонаж, який передивився всі фільми жахів і дає поради іншим героям як не попастися в руки маньяка. Потім добрі люди натякнути письменнику, що є така потенційна золота жила: вставляти в класичні твори чужорідні елементи, наприклад, можна поселити живих мерців у протовікторіанські романи Джейн Остін. Коли авангардна книга стала міжнародним бестселером, Голлівуд наважився на екранізацію.

Перша третина XIX століття. Англія потерпає не тільки від поганої погоди і відсутності ще не придуманого футболу, але й від проникнення зомбі. Самі подумайте як можна спокійно пити чай файф-о-клок, якщо від співбесідника тхне свіжовиритою могилою? В тихій місцині проживає родина Беннетів: чоловік, дружина і п’ятеро дочок-спиногризок, яких треба видати заміж. Всі виховані в добрих традиціях: вміють відрубати голову з одного удару, навчались бойових мистецтв у Китаї. Хіба не про таких дружин мріють молоді баронети? Прекрасна Елізабет Беннет і сухуватий денді, містер Дарсі перебувають у заплутаних відносинах “і хочеться, і колеться”. Невідомо чи зможуть вони скласти пару, бо до хепі-енду ще треба дожити.

Ніхто не добивався такого успіху в паплюженні академічного мистецтва з тих часів як Марсель Дюшан домалював Джоконді бороду. Книжка породила напрямок, відомий як мешап – Том Сойер, Робінзон Крузо, Робін Гуд воювали з вампірами, перевертнями, зомбі або самі ставали кровожерливими потворами. Бувало в сюжети підмішували трішки стімпанку і виходило чудо-юдо під назвою “Андроїд Кареніна”. А ми чим гірші? Думаю, “Доктор Рафалович проти зомбі-мутантів” вистрілив би в українському прокаті. Або “Перехресні стежки смерті” назвати.

Що стосується перегляду: якщо у вас є час, варто організувати здвоєний домашній сеанс. Спочатку подивитись екранізацію 2005 року з Кірою Найтлі, а потім взятись за зомбі-апдейт. Тому що, досвідчені люди радять градус не понижати.

6. Shaun of the dead / Зомбі на ім’я Шон (2004)

Кістяк знімальної групи познайомився під час створення ситкому “Довбануті”, що зразу говорить про високу культурну наповненість й самого фільму. Популярність серіалу допомогла зменшити бюджет картини за рахунок фанатів, які погодилися виступити в ролі статистів задешево. Напевно, єдиний випадок коли група “Coldplay” виступила десь безплатно.

Шон – затурканий продавець в магазині побутової техніки. Ніяких життєвих перспектив: йому тридцять років, дівчина поставила на відносинах хрест, сили волі кинути курити і підкачатися в спортзалі немає. Квартиру герой ділить із другом молодості Едом, який приріс до дивана, як риба-прилипала до корпусу корабля. Може хоча б апокаліпсис змусить Шона подорослішати?

Цей фільм розпочинає трилогію “Кров і морозиво”, девізом якої може стати фраза “Сови не ті ким видаються”.

ОБЕРЕЖНО, СПОЙЛЕРИ! Подальша інформація може позбавити вас апетиту, сну і знижок в супермаркеті.

В “Крутих фараонах” повториться геніальна придумка Агати Крісті часів “Східного Експреса”, коли злочинцями виявляться майже всі дійові особи. А в заключному “Кінці світу” герої далеко не одразу розпізнають сліди інопланетного вторгнення в тихе британське містечко. Але кожного разу становище рятуватиме маргінал, якого довколишні люди хочуть переробити під себе. Тобто, урок який дає нам трилогія – не треба жертвувати власним сприйняттям світу, щоб вписатися в колектив. Колись це врятує вам життя.

7. Warm bodies / Тепло наших тіл (2013)

В близькому майбутньому жменька людей, що пережила Судний день, відгородилась стіною від решти світу. Для поповнення запасу медикаментів їм доводиться відряджати пошукові партії за бар’єр. Під час однієї вилазки Джулі і її хлопець стикаються в кривавій сутичці із групою зомбі. Мозок хлопця з’їдає вічно живий на ім’я R і йому передаються всі спогади про щасливі дні, проведені покійним з коханою Джулі.

Режисер проникся духом бертонівського “Едвард – руки-ножниці” і “Сутінків” – блідий, сором’язливий юнак і допитлива білявка відчувають симпатії один до одного попри різницю в породі. Ще одна варіація казки про красуню і чудовисько нагадує нам, що в кожному чоловікові можна знайти щось приємне, навіть якщо він трішки мертвий.

8. Zombieland / Вітаємо у Зомбіленді (2009)

Живе на світі миролюбний задрот (Джессі Айзенберг) який мав би померти ще в перший день поширення зомбі-епідемії. У нього є кодекс правил, які допомагають протриматися на плаву, наприклад, “Уникати стриптиз-клубів”, “Завжди прати шкарпетки”, “Знайти крутого напарника”. За компаньйона він бере собі сварливого ковбоя (Вуді Гаррельсон) і двох підозрілих дівчат, які вічно втрапляють у якісь пригоди.

Літературні критики кажуть, що в романі “Три мушкетери” була зображена ідеальна команда. Олександр Дюма-батько інтуїтивно прописав характери героїв так, щоб вони співпадали із типами темпераменту. Д’Артаньян – холерик, Портос – сангвінік, Атос – флегматик, Араміс – меланхолік. Кожна людина може знайти подібного на себе персонажа і переживати за його долю. Рубен Флейшер використовує таку ж всезагальну схему: молода жінка – доросла жінка, молодий чоловік – дорослий чоловік. Ким би ви не були, можна сказати точно що ви потрапляли в одну із цих категорій. Тому це майже ідеальне сімейне кіно, яке торкається кожного.

Популярні публікації

Інші ОГЛЯДИ

 

2 думки про “69-й кадр: Що подивитись з зомбі-фільмів під час коронавірусного карантину? (друга частина)”

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори