Алім

Лягайте на отоманку й налийте собі піалу каркаде, бо ми вирушаємо на Схід, щоб дізнатися трагічну історію чинбаря Аліма.

Ярослав Мішенов

Ця чотирьохтомна казка, яка назвою та обкладинкою скидається на дитячу версію оповідки Шахерезади. Вона розкривається в масштабну картину теократичного світу, в якому священна війна є майже єдиним сенсом існування батьківщини головного героя. І хоча спочатку такий релігійний фон сприймається як посилання на сучасний войовничий ісламізм, проте скоріше є сукупним творчим переосмисленням середньовічної християнської експансії через призму сучасності.

Звичайно, вся ця історія була б не така цікава якби не головні герої, варті хвилювань читача за їх долю.

Бо світ релігійного, і не лише, радикалізму суворий та безжальний. Сьогодні ти найпалкіший прихильник, а завтра вже розчавлений системою, гвинтиком якої так радісно обертався навколо власних фантазій. Так і чинбар Алім, разом із своєю донькою, випадково потрапляють в патову ситуацію, з якої майже немає виходу окрім як скинути всі фігури з дошки. Він розкриває секрет, який повністю нівелює вагомість ідолів та викриває фальшивість обрядів та віри. Чи варто казати, що це відтерміноване самогубство… 

Чи врятується Алім? Хто полює за ним і його дочкою? Як змінюється великий світ навколо маленької людини, що шукає спокою? Скільки часу триватиме ця виснажлива одіссея і чи буде на нього чекати його власна Ітака?..

Автор сценарію цієї зворушливої історії – відомий сценарист Вілфрід Люпано, можливо вже відомий українському читачу через графічний роман «Океан Кохання». Він зарекомендував себе як автор якісних історій (можливо завдяки філософсько-лінгвістичній освіті у поєднанні з любов’ю до настільних рольових ігор) і отримав у 2017-му право написати сценарій до нового тому класичної космічної пригоди «Валеріан» — тобто до таких собі гальських Зоряних Воєн.

Художницею «Аліма» є Августін Вірджін, яка мала вже досвід роботи в студії Дісней над такими стрічками як Тарзан та Геркулес, а також доклала руку до анімаційних серіалів «Відьми» та «Мисливці на Драконів». Саме завдяки їй ми маємо такий шалений резонанс вражень, коли сувора і навіть брутальна історія Люпано поєднується із милим діснеївським малюнком Августін. Проте у наступних томах серії малюнок суттєво змінюється, індукуючи у читача через свою «ескізність» відчуття нервовості, невпевненості та виснажливого хвилювання, після якого фінал сприймається як логічний та справедливий кінец історії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *