ОГЛЯД КОМІКСУ

Всесвіт DC Відродження

Диво-Жінка. Том 1

БРЕХНЯ

РІК ПЕРШИЙ

UA Geek

UA Geek

📜 Ґреґ Ракка
🎨 Ліам Шарп, Нікола Скот, Лора Мартін, Ромуло Фахардо мол.
📗 «Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший»
📇 Перше видання: 2016
📇 Локалізоване видання: Рідна Мова, 2019
✍ Переклад: Марини Дубини
📗 Кількість сторінок: 336

Диво-жінка — героїчна, невпинна, культова. Із Лассо Правди в руках і силою богів у серці, принцеса Діана з Феміскири — у людському світі відома як Диво-Жінка — чи не найвеличніша супергероїня коміксів.

Але хто вона насправді така? Навіть сама Диво-Жінка не знає напевно. Під обкладинкою цієї збірки об’єднано дві книги нової серії «Диво-Жінки», у яких героїня намагається саме в цьому розібратися.

Видання мальопису про Диво-Жінку я очікував ще з перших анонсів коміксів DC на ККК у 2017, коли були проголошений й Бетмен, й Загін Самогубців, й знову Бетмен, й Ліга Справедливості. Взагалі, єдиний на той момент здебільшого добре прийнятий критиками й глядачами фільм кіновсесвіту DC прям-таки казав — пригоди Діани людям подобаються, куй залізо, поки гаряче. Але ніт, наступний анонс коміксів знову був про Бетмена, потім про другу Лігу Справедливості, знов про Бетмена, другий Загін Самогубців, трішки класичних коміксів про Бетмена… Бетменсосіджпаті лише примножувалася; отримав видання Аквамен; отримав видання Шазам; отримав й Супермен, якого, здається, мало хто в нас любить, бо для рецепції нам одразу запропонували його українську інкарнацію радянського періоду (отака от дісікомунізація); заглухнуло продовження Загону, понеже щось не так добре продається, як очікувалося; Проповідник, Сендмен, Казки, вже Marvel почали видавати всі, хто могли й не могли, навіть Vovkulka такий: “Я теж видам свого Марвела, з блекджеком та шльондрами”. А Диво-Жінки все не було і не було. І от, нарешті, був анонсований  більш-менш свіженький ран з DC Rebirth, й моя перша думка була:

УРА!

Друга була:

Чекайте, але ж ще New 52 не видали до кінця, хоча б ту ж Лігу, а там же типу зв’язки, події важливі, оце ось все.

Третя була:

Е, так шо, крутезна за відгуками всіх критиків історія Азарелло з New 52 не буде видана?

З такими панічними настроями я й розпочав ознайомлення з “Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік Перший” (ні, то не Брехлива Кішка випускний редактор коміксу, назва концептуально пов’язана з подією DC Rebirth, з основними ідеями якої можна ознайомитися в огляді на Всесвіт DC Відродження).

У «БРЕХНІ» вона намагається відшукати свої справжні спогади в хаосі, спричиненому Відродженням. Диво-Жінка хоче повернутися додому і звертається до своєї давньої подруги Гепарди — єдиної, хто пам’ятає шлях до Феміскири. Але їм на перешкоді стають ускладнені стосунки, африканські божества й непередбачувані небезпеки.

Щось відбувається... із моєю пам'яттю... Історія постійно змінюється.
Королева амазонок так сильно мріяла про доньку, що аж відчула, як її серце от-от розірветься від бажання мати дитину. І боги відповіли їй, і сказали, що вона отримує доньку, зліплену з глини й піску, оживлену їхньою волею.
Або.
Королева амазонок закохалася, і чоловік, якого вона обрала, був вартим її серця, рівним їй на полі бою, і поза ним. Та був він зовсім не чоловіком, а справжнім правителем Олімпу, тож королева понесла дитину від Зевса.
Чи дітей.
І в тому раю народилася донька. І королева назвала принцесу Діаною...

Диво-Жінка. Брехня.

Під обкладинкою першої книги вийшли одразу перший та другий том історії Діани у DC Rebirth. Це гарне рішення, бо перший том розпочинає нове переосмислення життя й всесвіту Диво-Жінки, який до того вже був переосмислений у Нью 52, й дещо непідготовленому читачу може виявитися трішки незрозумілим. Бо от одразу Діана розмірковує над двома одночасними таймлайнами свого життя, в одному з яких вона штучно створений гомункул, а в іншому – плід любові амазонки та бога. Й щось тут не так. Її життя оповите брехнею. Чи, можливо, її життя взагалі брехня? Проте, стоп. Чому? Як так? Що відбувається? Що взагалі не так? Чому постмодерністські роздуми Диво-Жінки про деонтологізацію істини та деконструкцію об’єктивності її статусу у вигляді спекулятивного конструкта в рамках контексту DC Rebirth взагалі повинні нас турбувати? Чого я такий прискіпливий, це тому що я хотів ран Азарелло, а замість нього отримав ран Ракки?

Проте, не все так погано. Після трохи сумбурного першого випуску, де розставляються нові крапки над ї й проголошується, що Діана сама не знає, хто вона є, бо вона обманута і хтось змінив не тільки її історію, але й історію всесвіту, починається поступово розкручуватися сюжет.

Діану обтяжує відчуття несправжності її життя й, бажаючи дізнатися правду про себе, вона намагається потрапити до Олімпу — й знаходить щось схоже, але зовсім не Олімп. Реальність тріщить по швах, спогади про те, чого не було, загрожують порвати тканину буття на шматки.

Після цього принцеса намагається повернутися додому, до рідної Феміскіри, але не може. Щось заважає їй віднайти острів амазонок, щось приховує його, тому Діані потрібна допомога. Давня знайома, давній друг й давній ворог Гепарда, яка колись відшукала Феміскіру, й тому Диво-Жінка сподівається, що вона зробить це знову. Проте все складно. Залежна від Уцкартаґи, стародавнього африканського божества, Гепарда не може допомогти Діані, бо їй самій потрібна поміч супергероїні.

А ще тут й спецзагін зі Стівом Тревором, тим, хто привів Диво-Жінку у світ чоловіків й з яким у неї складні стосунки, проводить спецоперацію поруч з землями Уцкартаґи. І з керівництвом Тревора також не все так однозначно — крім богів й магії сюжет з цього боку несподівано отримує додатковий кіберфантастичний вимір, котрий, відверто кажучи, робить історію цікавішою, ніж як би вона була зав’язана тільки на боротьбу Діани й Гепарди з міньойонами африканського божества й самим Уцкартаґою.

Спойлерити більше не буду, але вкажу, що поступово перебіг подій стає динамічніше і цікавіше, отримуючи навіть не один, а два кліфгенґери — як з боку основної історії пошуків Діани, так й з побічного кіберфантастичного підсюжету, який, мабуть, стане основним у подальших випусках (рушницю Азарелло тут вішає на стіну дуже заздалегідь).

Найбільша моя претензія до першого тому, за винятком певної сумбурності сюжету, це досить посередній “фемінізм” цієї історії. Так, деякі оглядачі наголошують на тому, що у коміксі зашкалює “дівоча сила”, але, НМСД, дуже й дуже навспак. Злодій тут бризкає маскулінізмом й мізогінією, ніби він передивився Баляндрасів, а Діана проголошує про особливу “жіночу силу”, яка має допомогти Гепарді подолати її аб’юзивні стосунки з Уцкартаґою, але ця “жіноча сила” просто якийсь макґафін, механізм роботи якого не прояснюється, проте він працює (й працює чомусь лиш тоді, коли це треба сюжету) — так от, крім цього, щоб можна було б прив’язати до “фемінізму”, у мальописі більш нічого нема. Ну може ще те, що Стів опиняється у класичній ролі “дівчини в біді”, але то вже класичний троп коміксів про Диво-Жінку, а не фантастична емансипація Діани. Цей “фемінізм” представлений тут досить примітивно й грубо, й саме до цього моя претензія – ну таке, от чесно. Прибрати його – і нічого суттєво у фабулі не зміниться.

А щодо сумбурності, то погоджуюся повністю з #безцензури:

Різні спогади з різних світів, більш ранніх ітерацій історій Диво-жінки переплелися в її голові, тож вона не може зрозуміти, що коїться навколо і де правда. Ця частина поганенько прописана сюжетно, бо хоч і обсяг дозволяв розкрити цей дисонанс в спогадах героїні нормально, але автор чомусь розписав його дуже поверхнево, тому зрозуміти все це досить важко, не прочитавши «Відродження».

Цікаво, що в тому ж «Відродженні» аналогічного типу сюжет прописаний набагато краще, хоча й обсяг там менший. Натомість у першій історії з нового циклу про принцесу амазонок нам подають не лише Діанині пошуки рідного дому, але й пригоди, пов'язані з прокляттям Гепарди та ще кілька другорядних ліній. Саме завдяки їм комікс вийшов цікавим та тримається на плаву, а в кінці завершується сильним кліффгенґером.

#безцензури

У «РО­ЦІ ПЕР­ШО­МУ» ми ба­чи­мо са­ме те ми­ну­ле, яке ге­ро­ї­ня на­ма­га­ла­ся ві­д­шу­ка­ти: жит­тя на Фе­мі­с­ки­рі, зна­йом­с­т­ва зі Сті­ве­ном Тре­во­ром й Ет­тою Ке­н­ді, пе­р­ші дні у сві­ті чо­ло­ві­ків і жа­хи, з ни­ми по­в’я­за­ні.

Й о божечки, о божечки, о божечки! Як же ж я люблю оріджини! І як же ж я обожнюю добре прописані оріджини!

“Рік перший” повністю захопив мене й не відпускав, поки я не дочитав до кінця, на відміну від “Брехні”, яку я читав з перервами, бо сюжет там розкручувався спокволу. 

З історією походження Диво-Жінки, здається, знайомі вже всі, хто більш-менш цікавиться коміксами DC чи кіновсесвітом DCEU. Тому, здавалося б, складно розповісти її оріджин знову, ще й рамках старого-нового переосмислення й ТАЄМНИЦІ, пов’язаної з Відродженням, та зробити його цікавим як для старих, так й для нових читачів. Але, далебі, Ракка це вдалося, й вдалося дуже добре. Він починає одночасно з повсякденних справ Стіва й Діани: юний Тревор готується до своєї військової кар’єри, а майбутня Диво-Жінка дещо нудьгує на обмеженому магічним бар’єром острові. Буденне життя обох демонструють одночасно різні світи, і у той самий момент — певну спорідненість цих двох персонажів. Вони справні у своїх ділах, але трохи не вписуються у навколишню реальність. А потім Стів Тревор потрапляє до Феміскіри, не знаючи, що до цього Діана зіткнулася зі знаменнями прийдешніх змін — і доля обох змінюється назавжди.

Мені тут подобається все. Й розкриття характеру принцеси амазонок в її прагненнях досягнути обрію нового світу (Тревор відходить трішки на другий план, але не дивно, це все ж таки розповідь про Диво-Жінку). Й пояснення причин, чому Діана відправилися у світ чоловіків. Її перша зустріч з сучасним світом поза межами Феміскіри та реакція людей на щось дивне й незрозуміле, чим для них є Діана. Її нерозуміння цього світу. Її майже дитяча невинність й зацікавленість цим світом, котрий нарешті не такий, як її дім. Знайомство з Барбарою Енн, майбутньою Гепардою, її перші тренування з надсилою, перший героїчний вчинок, перше протистояння з головним ворогом. Все представлено й розписано як треба, без зайвих чи надмірних елементів (ну може лише постійно з Тревора зникає верхній одяг, але йой, най буде).

Малюнок другого тому суттєво відрізняється від першої частини. Тут світліші тони й фони, що, можливо, повинно відрізняти її від темної, ніби там процесом розмальовки керував Зак Снайдер, першої історії відродженої серії, де БРЕХНЯ й ОБМАН, а від того БІЛЬ й СТРАЖДАННЯ. Проте, рисовка тут шикарна протягом всього мальопису, різниця лише підкреслює несхожість юної Діани, котра лише починає свій супергеройський шлях, та досвідченої Диво-Жінки, котра пізнала як звитягу, так й поразку — і що весь навколишній світ перекручений й змінений. Ось ці дві сторінки добре відображають настрій й кольори історій:

Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший
Брехня
Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший
Рік перший

Крім двох частин, видання містить короткий синґл про пошуки Барбарою Енн Мінервою мітичної Феміскіри. Частина подій відбувається в Україні, що може одночасно й здивувати, й зацікавити, бо, здається, то вперше світ Диво-Жінки такий близький до просторів Неньки.

Отже, перше українське видання про принцесу амазонок всесвіту DC вийшло вдалим, особливо мені сподобався формат: два томи під однією обкладинкою. Це файний мальопис і гарна історія, не без недоліків, пов’язаних, правда, з рішенням видавати комікси про Діану з DC Відродження, але з чудовою зав’язкою на майбутні події — і я вже з нетерпінням чекаю на продовження.

Придбати “Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший” можна за посиланням.

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Інші публікації за темою КОМІКСИ

Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший

Trip w/ Book: “Black Science. Book Three: A Brief Moment of Clarity”

patience

Максим Карповець: “Patience”

Небесні дракони | Airborne Dragons | Kuutei Dragons

Daniel Woolf: Небесні дракони | Airborne Dragons | Kuutei Dragons

Аватар. Останній Володар Стихій

“Аватар. Останній Володар Стихій” — анонс від Lantsuta

Радіант

#безцензури: «Радіант. Том 1»

Сендмен

Олександр Гнатюк: «SANDMAN. Пісочний чоловік. Том 3»

Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший

#безцензури: «Повідомлення. Книга 1: Завантаження»

Блексед

HeavyUA: Блексед. Будні кота-детектива у Місті Гріхів

Диво-Жінка. Том 1. Брехня. Рік перший

#безцензури: «Гравіті Фолз. Загублені легенди»

Відьмак

“Відьмак. Плоть і пломінь” — передзамовлення від Vovkulaka

Fading Memories

“Відьмак. Тьмяні спогади” — анонс від Vovkulaka

Супермен Рік перший

Trip w/ Book: «Супермен: Рік перший»

0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори