ОГЛЯД КОМІКСУ

ГАЛК: СІРИЙ

Ненависть та Любов

UA Geek

UA Geek

Джеф Леб, Тім Сейл. «Галк: Сірий»
Перше видання: Marvel 2004
Локалізоване видання: Рідна Мова, 2019
Переклад: Катерини та Анатолія Пітиків
Кількість сторінок: 168

 

Життя Брюса Беннера розірвалося на клапті після вибуху гамма-бомби. Тоді він вивільнив найсильнішу істоту на Землі — Неймовірного Галка.

Але байдуже, наскільки сильним він став, Бетті Росс, дочка його найлютішого ворога, генерала «Громовержця» Росса, досі може розбити серце Беннера.

Ніч.

Дощ.

Темна кімната, зрідка осяяна блискавкою, котра розфарбовує світ в біло-чорні фігури та речі.

У кімнаті двоє.

— Ти не боїшся, Леонарде? Аби я був на твоєму місці, то боявся б. Трясця, завжди боявся….

— Брюсе, що сталося? Навіщо ти прийшов до мене посеред ночі?

— Ти не знаєш, як це — бути мною.

— Бути Галком?

—  Ні, бути мною.

— То розкажи мені. І тоді я зрозумію.

— З чого ти хочеш, щоб я почав?

 

Все почалося з вибуху.

Як і наш всесвіт, Галк народився внаслідок вибуху, але не Великого, а експериментального — вибуху Гамма-Бомби. Намагаючись врятувати безшабашного підлітка, який потрапив на випробувальний полігон, доктор Брюс Беннер потрапив під вплив гамма-радіації та отримав нову особистість / звільнив перероджену частину своєї психіки / мутував у іншу істоту, яка стане відомою як Руйнівник Світів та Зелений Монстр.

Ця історія розповідає про той час, коли Галк був не відомим й звичайним зеленим трощилою, а новонародженим чудовиськом, що не знає ні навколишній світ, ні самого себе. Галк: Сірий розповідає про той період, коли Галк був сірошкірим і тільки починав усвідомлювати себе й свої почуття, а Брюс Беннер розчинявся у тому хаосі та безладі, що супроводжував неймовірного гамма-мутанта.

Конкретно “Галк: Сірий” розповідає про декілька днів — з моменту вибуху Гамма-Бобми й метаморфози нешкідливого вченого у руйнівне чудовисько до повернення Беннера у військову частину. Цей мальопус є свого роду зворотньою наступністю (ретроактивним континуїтетом), з новими фактами та елементами щодо оріджину Галка, але це дуже м’який реткон, який акуратно вписаний в події перших випусків коміксів про Зеленого Гіганта. Так, тут є камео cegthгероя, про якого у перших випусках не згадувалося, тут є певні події, що додають інших відтінків головному герою, але сама історія персонажу не зазнає фундаментальних змін.

Більш того, якщо хочете почати знайомство з Трощилою, то рекомендую для цього саме “Галк: Сірий” — тут представлені й основні персонажі, й базовий конфлікт, й те, довкола чого будується вся історія — що таке Галк? Хто такий Галк? Хто він — трагічна істота чи прихована у кожному з нас ненависть?

Можливість переосмислити такого важливого для всесвіту Marvel персонажа, одного з іконічних героїв цього всесвіту, Джеф Леб використовує в цьому коміксі повністю, тим самим знайомлячи з Галком як нових читачів, так й розкриваючи його з іншої сторони для шанувальників традиційного образу.

Я люблю первозданну енергію та емоційність Галка. Найбільш вражає, що цей персонаж виходить за межі простої чорно-білої метафори "Джекіла і Гайда", адже Галку притамана невинність, якої ніколи не було в Гайда. Є люди — зокрема Росс — які бачать світ чорно-білим. Для них є чітка межа між добром і злом. У свідомості Росса Галк — монстр. Іншого варіанту немає. Та у свою чергу Галк додав усім другорядним героям сірої барви. Це не втілення чистого зла, однак він був іще тим сучим сином.

З Галком краще не сваритися, аже він може легко знищити армію. Дехто міг це прийняти, а дехто — ні. Метафора чорно-білого світу чудово спрацювала в контексті того, що протягом короткого часу Галк був сірим. Я думав собі так: ми вже всі бачили зеленого Галка, а до часу, коли історія завершується, ми знову бачимо його таким. І це вражає тільки тому, що ми так багато часу провели зі... створінням, якого насправді не знаємо. Цей елемент невідомості завжди мене вабив.

Джеф Леб

Основний зміст сюжету “Галк: Сірий” розкривається через діалог  між Брюсом Беннером і доктором Леонардом Самсоном, його психотерапевтом. Переслідуваний армією, лиходіями та супергероями, Брюс хоче розповісти про щось таке, що не дає йому спокою, розповісти про Галка, про генерала Росса, про Ріка, який став причиною його трансформації, про Бетті Росс, любов усього його життя.

Сам формат бесіди, звісно, може поставити під сумнів, чи правдива оповідь Беннера, чи не бреше він, намагаючись щось приховати, а щось прикрасити. Він розповідає свою історію, і це саме його історія, як він все сприймав, коли був Галком. Метафори, якими наповнена його розповідь про несамовитість та ненависть, додатково підкреслюються Самсоном, щоб допомогти читачу в розумінні того, що приховує Беннер, й зробити розповідь ще цікавішою.

 Це свого роду психологічне дослідження персонажа, але з усіма притаманними коміксу та й персонажу деталями: сутичками з армією, руйнаціями, воланнями Галка, битвою з супергероєм та безпорадністю Беннера, не здатного контролювати монстра всередині себе.

А ще це історію про любов. Бо дитина, якою є Галк, котрий тільки-но з’явився на світ, бажає не тільки трощити, але й любити. Посеред хаосу, створеного ним самим та створеного переслідувачами, Галк шукає спокою й розуміння. І він знає, хто може обдарувати його цим. Якщо до генерала Росса він відчуває всеохопну ненависть, то до Бетті Росс — всеохопну любов. Ця арка персонажа між ненавистю та любов’ю є найсильнішим емоційним моментом історії. Фінал цієї арки взагалі підриває усю психологію стосунків персонажів, що є кутами цього квадрату любови/ненависті — Беннера, Галка, Бетті та генерала Росса.

Якщо це вже не “Химерна пригода з доктором Джекілом та містером Гайдом”, якщо крім хаосу та ненависті, що супроводжували метафору Галка як монстра всередині людини та концепції, що такий монстр може бути в кому завгодно (купа гамма-мутантів тому підтвердження), то чим ще є Галк? Джеф Леб не приховує, що хотів розкрити його в контексті історії про Франкенштейна та його творіння, але вийшла, на мою думку, куди глибша історія походження та існування, ніж франкенштейнівський наратив. Вона все також прив’язана до арки любови та ненависті, і, звісно, розкривати її я не буду, бо спойлери, оце ось все тощо.

Світ вважає його дикуном. А я гадаю, що Галк — неймовірно трагічний герой, який не може уникнути того єдиного, чим він є — внутрішнього монстра. Дитини. Монструозної дитини.

Один з можливих підходів до аналізу Галка — спробувати визначити, чим він відрізняється від свого альтер-его. Адже Галк завжди був чимось складнішим, аніж "Воно", що вирвалося на свободу.

Він мав окрему від Беннера особистість і ненавидів Беннера. Він був — і в певному сенсі лишається до сьогодні — неймовірно скаліченим. Він бачив у Беннері в'язничного вартового, що тримав його у темряві. І на початку Беннер справді не міг пригадати всього, що робив Галк. У Галка був власний план дій, яким би химерним він не здавався. І це приводить нас до початку. Чого хотів Галк і чому?

Джеф Леб

Про малюнок я можу сказати лише одне — він фантастичний.

Це можна сказати як і й про образи окремих персонажів, так й взагалі про увесь візуальний сторітеллінґ.

Галк просто вривається в кадри, він домінує в них, як у спокійному стані посеред пустелі (до речі, ці сцени, коли Галк знаходиться серед скель, просто заворожують), так й під час протистояння військовим. Він концентрує на собі увагу й захоплює її повністю. Він суттєво вирізняється на фоні інших персонажів.

А зовнішній вигляд Галка демонструє саме його первозданність — грубу руйнівну силу, щось нелюдське, щось позалюдське.

Дійсно чудово побудований візуальний наратив — тут розмова Беннера і Самсона має свою біло-чорну тональність, світ навколо Галка більше темніший, ніж навколо інших персонажів, які живуть серед більшої кількості кольорів, й ці переплетіння різних кольорових всесвітів з фігурою Галка посеред них надають подіям коміксу додаткових емоційних забарвлень.

Галк один з тих персонажів, що, немов плащ Бетмена, кидають виклик звичним правилам художнього вираження. Він буквально більший, ніж саме життя.

Найбільше мені сподобалося в обраній Тимом композиції панелей зображення Галка і часто Росса, що герої виходять за краї панелей. Їхній гнів та емоції виривалися за межі сторінок.

Мені це до смаку.

Джеф Леб

“Галк: Сірий” — це не звична супергеройська історія, проте й сам Галк не звичний супергерой. Проте це дуже сильна психологічно та візуально історія, яку я рекомендую як тим, хто лише починає знайомитися з мальописами, так й тим, хто вже давно з ними знайомий, але ще досі не мав нагоди ознайомитися з коміксом Джефа Леба та Тіма Сейла.

Придбати комікс “Галк: Сірий” можна за посиланням.

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Популярні публікації

Новини за темою

Кобзар

Reno Sinclaire: Кобзар. Легенди Великого Лугу

Рослини проти Зомбі. Том 1. Армагазон

“Рослини проти Зомбі. Том 1” — передзамовлення від TUOS

Пані Небезпека

Третя Паралель: «Пані Небезпека» | Огляд коміксу

Вартові

Кіно-Не-Кіно: Хто на варті вартових Вартових?

Володимир Арєнєв

Володимир Арєнєв про новинки фантастичної літератури та мальсторій

Vox Machina. Початок

Кіно і люди: Що таке в біса Vox Machina і чому вас мають зацікавити їхні пригоди?

Фортунці

“Фортунці: Стембо Во” — передзамовлення від Lantsuta

Видозмінений вуглець

#безцензури: «Видозмінений вуглець»

ТОП 10 супергеройських коміксів

Роман Васюта: ТОП-10 супергеройських коміксів

Спаун

Олександр Гнатюк: Спаун. Книга 1

Черепашки

Trip w/ Book: Підлітки-мутанти черепашки-ніндзя: Невідворотність змін

Vox Machina Початок

“Vox Machina. Початок” — передзамовлення від TUOS

0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори