Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Сила коміксів

✍️ Ренді Данкан, Метью Сміт, Пол Левіц
📗 Сила коміксів
🖨 Видавництво ArtHuss

Найперше, що треба знати про «Силу коміксів» – що це історико-мистецька нон-фікшн література. Бо хтось, хто погано орієнтується в мальописному мистецтві й, можливо, упереджений, може неправильно трактувати обкладинку. Тобто, ще раз, це не мальопис й інформація представлена не мальописним способом, це література у якій раз-по-раз показані тематичні малюнки, що прояснюють певний історико-культурний або мистецький момент.

Після прочитання цієї книги, відчувається, що не всі, хто писав передмови, її повністю читали. Проте сама книга – це пропрацьований чудовий екскурс в світ мальописів, я б навіть сказав, навчальний посібник. Спершу, я був дещо насторожений та думав, що ця книга лише для палких фанатів коміксів, їх створення та і загалом історії дев’ятого мистецтва, але чимдалі я просувався, тим більше розумів, що ця книга буде цікава широкому колу читачів.

Якщо ви ніколи не читали коміксів, нічого страшного, ця книга теж дуже гарно пасуватиме для знайомства із «поєднанням малюнків та тексту». Книга ділиться на три великі частини, власне історію, форму та культуру, які поділяються на 12 розділів-лекцій, в яких після кожного є дуже цікаві питання для обговорення, завдання та поради до прочитання.

«Історія» чудово показує, чому найбільш упізнаваним жанром коміксів є супергероїка. І чому в багатьох людей склалось враження, що супергероїка лише для дітей (або, ще гірше – комікси лише для дітей). Це те ж саме, що сказати література – це лише для дітей, бо у ній є дитяче або підліткове фентезі, або серіали лише для дітей, бо серед них є дитячі. Мальописи – це спосіб передачі інформації, а не клеймо з обмеженою віковою категорію.

«Форма» ближче знайомить з процесом створення коміксів, їхнім підводним камінням та прийомами, які можна застосувати виключно в мальописах. Дуже сподобався розділ «Жанри коміксів: мемуари», де йдеться про написання мальописів як самозцілення після психологічних травм. Також у ньому є про відмінність автобіографії та мемуарів, де мемуари є менш чіткими й з дрібкою мимовільної, підсвідомої фантазії автора, де емоційна «правда» є важливішою за факти.

«Культура» випливає з перших двох частин, інколи переказує їх, переміщуючи акценти з самих коміксів, їхніх видавців та форм написання на те, як вони впливають на світ й, звичайно, як світ впливає на них. Останній розділ представляє, окрім коміксів із США, також японську манґу, бельгійсько-французькі банд десіне та інші. Тут міг би бути кпин до авторів книги, що вони в 90% розповідають про американські комікси, але і книга називається «Сила коміксів», а не «Сила мальописного мистецтва», тому все нормально. Але якби замість 10 сторінок про манґу та банд десіне було 100, я б цьому лише порадів.

Загалом чудова книга, яку я усім поціновувачам коміксів, історії, а також тим, хто відкритий до нового, дуже раджу прочитати. Впевнений, багато хто дізнається для себе купу цікавого, а також зможе переосмислити здавалось би очевидні для себе речі.

Дописи за темою

Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Олександр Гнатюк: «Паперовий звіринець»

Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Олександр Гнатюк: «Частинка на краю всесвіту»

Runemarks

Книжки опосума: “Runemarks”

Темний ліс

Здена Тесличко: “Темний ліс” Лю Цисіня

Локус 2020

Переможці премії “Локус” 2020

Сила коміксів

Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Umano e imperfetto: “Запізнілий цвіт валінурії” О. Кузьменко і А. Григоренко

Лазарус

Nerdgasm: «Лазарус» Світлани Тараторіної

Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Umano e imperfetto: “Ера Емілія” І.І. Мендор

Cuckoo Song

Книжки опосума: “Cuckoo Song”

Найкраща українська фантастика - 2019

Анонс “Найкраща українська фантастика 2019” від РБЖ Азимут

Паперовий звіринець

Здена Тесличко: “Паперовий звіринець” Кена Лю

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори