Притулок ґіка: Історія створення фільму “Хижак”

Історія створення фільму Хижак

Сафарі на людей, або як знімали «Хижака»

У 1985-му році на екрани виходить вже 4-та за рахунком частина фільму про непохитного боксера Роккі Бальбоа. Добоксував аж до Радянського Союзу, Роккі поступово став об’єктом жартів: в Голлівуді жартували, що тепер йому залишилося битися тільки з інопланетянином. Але поки всі сміялися, брати Джим і Джон Томас вирішили вичавити з цієї ідеї максимальний ефект. У співавторстві один з одним вони пишуть сценарій під робочою назвою «Мисливець» / «Hunter» і в тому ж 1985-му відправляють його в студію 20 те Століття Fox, де рукопис потрапляє продюсеру Джоелу Сільверу. Він тільки що закінчив роботу над бойовиком «Коммандос», і спільне бачення майбутньог офільму в нього вже з’являлося. Насамперед Сільвер умовив зайняти режисерське крісло Джона МакТірнана, до слова, який раніше відмовився знімати вже згаданий Коммандос.

Почався підбір акторів. Головну роль Сільвер запропонував Арнольду Шварценеггеру. На ролі бійців елітного загону планувалося взяти, без перебільшення, справжніх чоловіків. Образ ЦРУшника Діллона без роздумів віддали Карлу Везерсу, який грав боксера Апполо Крида: того самого, який відправив у нокаут вискочку Бальбоа. Образ велетня-кулеметника Блейна дістався ДжессіВентурі – справжньому ветерану В’єтнаму і знаного рестлера. Для нього це був акторський дебют. Також ветераном В’єтнаму був Річард Чавес, який застовпив за собою роль Пончо. Білл Дьюк перекочував до стрічки з «Коммандос», де зігравнегідника Кука; а Сонні Лендем, що був індіанцем черокі, закріпив етнічне розмаїття картини. До речі, умовою його участі була постійна присутність охоронця, який оберігав інших акторів від самого Сонні – великого любителя побитися. Також Сільвер умовив студію додатище одного бійця – зв’язника Хоукінса, роль якого, як подяка за сценарій до «Смертельно їзброї», запропонували сценаристу Шейну Блеку (згодом він напише скрипти до таких фільмів як «Останній бойскаут» і «Поцілунок навиліт», який реанімує кар’єру Роберта Дауні Мл. і дозволить відбити роль Залізної Людини у Тома Круза). Також Блек мав наглядати за МакТірнаном – все-таки до цього Джон зняв тільки один фільм. До речі, режисером і сценаристом триквела пригод Залізної Людини теж є … Шейн Блек!

Визначившись зі спецзагоном, студії необхідно було підшукатитого, хто втілив би образ істоти, здатної граючи розібратися з такою командою мрії. Спочатку образ антагоніста представлявся якякийсь моторний ніндзя. Ідеальним кандидатом, що володіє навичками бойових мистецтв, бачили висхідну зірку бойовиків Жан-Клод Ван Дамма. Але у Ван Дамма були претензії: в костюмі було дуже жарко, і актор постійно знаходився на межі непритомності. Лише через два дні зйомок, Жан-Клод залишає проект.
Вакантне місце займає Кевін Пітер Холл, чиїм незаперечним козирем був значний зріст – 218 см. Подарувати голос інопланетянину попросили канадця Пітера Клейвера Каллена (голоси Гремлінів і Оптимуса-Прайма – його заслуга). Кален спочатку відмовлявся, але, побачивши обличчя космічного прибульця без маски, відразу ж дав згоду.

Через зобов’язання Арні на інших проектах, початок зйомок кілька разів переносився. З іншого боку, Сільвер використовував цей час, щоб ще більше доопрацювати сценарій. На 2-му тижні квітня 1986 го зйомки стартували в джунглях Мексики. Але вже до 25ого квітня Шварценеггер відлітає в Штати на власне весілля: наступні 2 тижні Арні і його дружина Марія Шрайвер проведуть на Карибському острові. З 12 травня робота над фільмом відновилася.

За час зйомок Арні та МакТірнан скинули понад 11 кіло: і якщо для першого це було професійним вибором, то режисер страждав від страшної діареї. Втім, як і інші члени знімальної групи: виною всьому була жахлива якість води в мексиканському готелі.

Зйомки взагалі проходили не гладко. Всупереч поширеній помилці, в джунглях було холодно – всі зігрівалися під постійно-працюючими спеціальними лампами. Арні досхочу наплавався в крижанійводі і, в цілому, проходив вимазаний в бруді три тижні. А Пітер Холл не міг чітко бачити крізь шари масок і гриму: всі рухи в кадрі він робив швидше по пам’яті, так що Арнольд не дарма скаржився, що його противник розмахував перед його обличчям кігтистими лапами, вважай, навмання. Пізніше в інтерв’ю Пітер Холл пожартував: «Це було не кіно, цебула історія про виживання кожного з нас».

Шанс створити зовнішній вигляд Хижака випав Boss Film Studios. Ескізи й макет, представлені Мак Тірнану, отримали схвалення. Але заковика була в тому, що окремі частини готового костюму повинні були приводитися в дію за допомогою аніматроніки, а акторові потрібно було висіти на тросах. А Хижаку належало бігати, лазити по деревах і плавати, так що режисер завернув цей варіант. І слава Богу: інакше Хижак походив би швидше на собаку з величезними жовтими очима і з півметровою шиєю.
Виробничий процес знову забуксував. Джоел Сільвер терміново звертається до Стена Уїнстона, який раніше працював з Арні в «Термінаторі». І Стен вирішує зробити не просто тварюку і чудовиська, але повноцінного героя фільму. Хоч і досить своєрідного.
Прийнявши пропозицію, Уінстон відлітає до Японії на прем’єру «Чужих». Над ескізами він працював прямо під час перельоту. Начерки побачив Джеймс Кемерон, котрий перебував на борту, і який запропонував «нагородити» Хижака мандибулами – жвалами, прямо як у комах – які і стали невід’ємною частиною його образу. Особливістю обличчя Хижака була знімна передня частина: адже більшу частину часу воно приховане під маскою, а зубаста «накладка» приводилася в дію за допомогою аніматроніки.

До речі, таке інкогніто дозволило Холузіграти у фільмі 2 ролі: пілот рятувального вертольота в кінці картини – теж він.

Знявшисьу джунглях, Хижак перекочував до студійних павільйонів. Тут  створювали ефекту невидимості, для чого Холл одягався  в червоний костюм і повторював свої рухи, відзняті в Мексиці, вже на фоні зеленого екрану. «Теплове» бачення імітувалося зйомкою спареними камерами: звичайної і інфрачервоної, а готова картинка виходила з поєднання кадрів на оптичному принтері. До речі, коли Хижак розглядає вбитого Меком скорпіона, в тепловізорі можна побачити дату зйомок сцени: 22 травня 86 року. Кров отримали з суміші люмінесцентної фарби і мазі. Сцену прибуття Хижака на Землю зробиластудія Dream Quest Images, яка згодом виконувала спецефекти для «Безодні» і «Згадати все».

Прем’єра картини відбулася 12 червня 1987 року: за прем’єрний уїк-енд фільм заробив 12 мільйонів доларів, що стало кращим річним показником для не-сиквела (крутіше був лише «Поліцейський з Беверлі-Хіллз-2»). Підсумкові збори склали близько ста мільйонів доларів, що багато-багато раз покривало п’ятнадцятимільйонний бюджет. Але інтерес глядача не розділили критики: фільм отримав розгромні відгуки за простоту сюжету і жорстокість.

Та велике бачимо на відстані: вже до нульових такі авторитетні видання як Empire і Entertainment Weekly, а також Американський інститут кіно стали включати «Хижака» в свої списки кращих, відводячи йому далеко не останні місця.

Заперечувати появу на сай-фай небосхилі нового кінолиходія, так само як і технічну витонченість фільму, не зміг ніхто – стрічка номінувалася на Сатурн і Оскар. Заручившись таким всебічним розкручуванням, картина отримала три сиквели, два спін-оффи і вражаючий багаж з книг, коміксів, відеоігор і численної атрибутики.

Запам’ятовуються і яскраві образи бійців спецзагону, хльосткі діалоги, чудова музика Алана Сільвестрі, густа атмосфера переслідування і страху, шикарна операторська робота Дональда Мак Елпайна, епічне протистояння не на життя, а на смерть і нереальний у своїй жахливій красі «Хижак». Все це зробило першоджерело твором, що залишився неперевершеним і понині.

Інші ОГЛЯДИ

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Арчі. Том 3»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Монстриця. Том 2: Кров»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Сила коміксів»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Напролом/Lockout, 2012»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Ісола. Том 1»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Щоденник 3»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: «Місто гріхів 2. Жінка за яку варто вбивати»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: Бетмен. Книга 8: Надважкий

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: Хлопаки, сезон 2 (2020)

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

#безцензури: Світ гри The Last of Us. Part II

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Хижак"

Таємна АсамблейА: Аніме-cеріали осені 2020

Легіон

#безцензури: «Легіон» (2017-2019)

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори