Притулок ґіка: Історія створення фільму “Від заходу до світанку”

Розповідаємо, як був створений фільм Від заходу до світанку.

Притулок ґіка

«Від заходу до світанку» ніколи не був фільмом першої обійми: він не займав розуми широких мас кіноглядачів, не вивчався критиками, не підривав бокс-офіс. Але ті з нас, кому припала кривава вечірка за смаком, назавжди оселили цей фільм у своєму серці.

Історія народження «Від заходу до світанку» сягає своїм корінням до початку ’90-их і безпосередньо пов’язана з дебютним фільмом Квентіна Тарантіно “Скажені пси”, а точніше, зустрічі, яка відбулась на його знімальному майданчику.

У далекому 1992-му до роботи над «Псами» Квентіну вдалося залучити Роберта Куртцмана, майстра візуальних ефектів, який працював над стрічками «Хижак», «Кошмар на вулиці В’язів III», «Зловісні мерці II», «Фантазм II» і «Геловін IV ». А знадобився він для сцени з відрізанням вуха, роботи для такого досвідченого вмільця Курцмана, мабуть, було на пару годин, тому в титри фільму він просто не потрапив. А за Тарантіно закріпився боржок, за яким Куртцман заявився 2 роки по тому, коли на екрани вийшло «Кримінальне чтиво». Критики та глядачі тоді носили Квентіна на руках, і вушних справ майстер резонно вважав, що вже досить гаряче, щоб зажадати повернути боржок.

Куртцман мав у загашнику власноруч написану коротеньку історію про вампірів, яку хотів розвинути в повноцінний сценарій фільму. Ну а Квентіну випав обов’язок цей самий сценарій написати. Так завдяки вуху і народився скрипт «Від заходу до світанку» за авторством Квентіна.

До проекту одразу стали проявляти інтерес вельми успішні режисери, серед яких були Тоні Скотт і Ренні Гарлін… Так, той самий Гарлін, який колись знімав досить непогані бойовики: відмінний триквел «Жаху на вулиці В’язів», придатний другий «Міцний горішок» і нетлінний «Скелелаз» — самейого рук справа. Сценарієм, судячи з усього, був вельми задоволений і сам Тарантіно, який збирався зайняти режисерське крісло.

Але незабаром Гарлін і Скотт самоусунулися. А Тарантіно, який написав одну з головних ролей під себе, все ж вирішив зосередитися на акторстві. Тому біля керма проекту він вирішив поставити свого друга і колегу Роберта Родрігеса.

З роллю одного з братів Ґекко — Річі — було все зрозуміло відразу: його роль під себе написав сам Тарантіно.  Погодьтесь, не кожен день вдається скласти та втілити на екрані образ запеклого мерзотника. А ось роль другого брата — Сета — міг зіграти хтось із улюбленців Тарантіно, з якими він працював у своїх попередніх фільмах. Серед претендентів зазначалися Тім Рот, Джон Траволта, Майкл Медсен, Стів Бушемі та Крістофер Уокен. На жаль, усі вони вже були зайняті в інших проектах.

Кадрове рішення було знайдене в досить незвичному місці: в лікарні. Тарантіно згадав, що роком раніше на зйомках епізоду серіалу «Швидка допомога» (якщо що, 24 серія першого сезону) він попрацював з молодим актором Джорджем Клуні, який дуже підходив на роль Сета. В його призначенні на роль Квінт ще бачив і забавну іронію: актор, який нещодавно рятував  людей у лікарні швидкої допомоги, міг стати тим, хто людей у цю саму лікарню відправляв би. Чи інших кандидатів більше не було, чи Квентіну й справді сподобалась ідея з перетворенням лікаря в ката, але головну рольтаки отримав Клуні, і для нього це стало першою головною роллю в голлівудському фільмі.

Не менш цікава історія потрапляння в проект і Сальми Хайек, роль якої була хоч і невеликою, але дуже яскравою.

Хайек потрапила в поле зору Квентіна після фільму «Відчайдушний», де мексикансь какрасуня зіграла разом з Антоніо Бандерасом. І нехай у «Від заходу до світанку» її парті ябулана багато скромнішою, Тарантіно бачив у ролі спокусливої танцівниці саме її. Він навіть змінив ім’я цієї героїн ісаме під Хайек. У сценарії її звали Death Blondі з заочним затвердженням на роль брюнетки Сальми, виникла об’єктивна необхідність вибрати щось інше. Квінт зупинився на гучній Santanico Pandemonoium. Не повірите, але цеім’я — назва мексиканського треш-фільму жахів «Непроглядне пекло сатани».

Як не дивно, а ні ексклюзивний вибір на роль саме Хайек, а ні героїчні ретропошуки запам’ятовучогося імені для персонажу не спокусили Сальму: отримавши пропозицію зіграти в стрічці, актриса її швиденько відкинула. І все через панічний страх змій.

Але у своєму бажанні отримати саме Хайек Квентін був просто непохитний. Не бажаючи миритися з відмовою, він вирішив піти на хитрість і заявив актрисі, що свої права на роль Сантаніко заявляла сама Мадонна, з якою Квентін і Родрігес працювали в стрічці «Чотири кімнати». Хайєк була заінтригована: не кожен день вдається обставити саму королеву поп-сцени. Пропозицію вона прийняла і щоб впевнено виглядати під час танцю з пітоном на плечах пройшла двомісячні курси терапії з подолання герпетофобіі.

До слова про танці. Якщо зміїній терапії Сальма присвятила аж два місяці, то постановці танцю — ані хвилини. Так-так, вся сцена стриптизу — суцільна імпровізація. Такий же вільний підхід Родрігес використовував 10 років по тому в «Місті гріхів»: танець Альби теж повністю зімпровізований.

Але були й ті, кого ані шукати, ані вмовляти не було потреби. Для Гарві Кейтеля це був вже третій спільний із Тарантіно проект. А Денні Трехо і Чіч Марін (який виконав у стрічці аж три ролі) — зовсім стали талісманами Родрігеса. Починаючи з «Від заходу…» вони з’являються практично в кожному його фільмі.

Хотілося б також згадати всілякі відсилання, омажі та інші референси, які щедро представлені у фільмі.

Почнемо з прізвища братів Ґекко. «Ґекко» дослівно перекладається як «гекон». Брати Гекони були названі на честь братів фрог / «лягушат» з «пропащих хлопців»: культового вампірського фільму 1987-го року.

Знайшлося в стрічці місце і Джону Карпентеру. Бувши великим шанувальником фільмів цього режисера,  Роберт Родрігес заховав пасхалку на його фільм «Напад на 13 дільницю». Син проповідника носить футболку з написом Дільниця 13.

Непрямий вплив на стрічкунадав і титанічний «Апокаліпсис сьогодні» Копполи. За словами Роберта Родрігеса, інтер’єр зловісної забігайлівки натхненний житлом полковника Куртца. До речі, побудували цей дивовижний заклад з нуля в каліфорнійській пустелі.

А ось ця пасхалка — моя улюблена. Пам’ятаєте, як Сет вибіг ненадовго купити чогось поїсти, а Річі залишився в номері придорожнього мотелю один і накоїв справ із заручницею? Загалом, Клуні купив ніщо інше, як бургери Big Kahuna. Ті самі бургери, які їв Джулс у «Кримінальному чтиві» …. Що дуже красномовно натякає на те, що герої обох фільмів живуть в одному кінематографічному всесвіті.

Але, мабуть, головним гік-досягненням тандему Родрігес / Тарантіно можна вважати залучення на майданчик справжніх ікон фільмів 70-80-их. Це і Том Савіні — визнаний гуру візуальних ефектів, який працював над «П’ятницею 13-е» і зомбі-фільмами Ромеро, який зіграв роль Секс-Машини. І Джон Саксон (якийзіграв агента ФБР): йогоКвентін і Роберт боготворили завдяки картині «Вихід дракона» з Брюсом Лі (ну а ми знаємо його по ролі батька Ненсі у фільмі «Кошмар на вулиці В’язів»). І Фред Вільямсон: зірка стрічок жанру блексплотейшен, який так жадібно обожнював Квентін.

Вийшовши на екрани в січні 1996-го року, «Від заходу до світанку» не став касовим хітом: у прокаті тоді царювали «Джуманджі» і «12 мавп», а на частку вампірів випали жалюгідні $ 25 млн.

Але той приголомшливий стиль, чудова атмосфера, колоритнігерої та ураганний темп не могли залишити байдужими поціновувачів. Стрічка заробила 8 номінацій на премію «Сатурн», вигравши статуетку в категорії «Кращий фільм жахів».

Події «Від заходу до світанку: Криваві гроші Техасу» відбуваються паралельно з першим фільмом.

Зрозуміло, все більш-менш успішне піддається сіквелізаціі. Правда, «Від заходу …» трохи порушили шаблон. У 1998-му картина розжилась мідквелом «Від заходу до світанку: криваві гроші Техасу» (головну роль в якому зіграв Т-1000), а ще через рік — приквелом «Від заходу до світанку: дочка ката».

А ось справжнє продовження вийшло у 2001-му і це був… шутер з видом від третьої особи. У грі «Від заходу до світанку» гравець стає учасником подій, які відбуваються одразу після закінчення фільму 1996 року. За сюжетом, Сет Ґекко був схоплений і замкнений у тюрьмі-танкері, що дрейфував біля узбережжя Орлеана. Ведені помстою, на судно проникають вампіри і Сету потрібно продертися до свободи через орди кровопивців.

Ну а через 10 з гаком років історія про вампірів ожила на телебаченні: 11 березня 2014 року відбулася прем’єра пілотного епізоду багатосерійного «Від заходу до світанку», яку за власним сценарієм поставив Роберт Родрігес.

Інші ОГЛЯДИ

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Арчі. Том 3»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Монстриця. Том 2: Кров»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Сила коміксів»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Напролом/Lockout, 2012»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Ісола. Том 1»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Щоденник 3»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: «Місто гріхів 2. Жінка за яку варто вбивати»

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: Бетмен. Книга 8: Надважкий

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: Хлопаки, сезон 2 (2020)

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

#безцензури: Світ гри The Last of Us. Part II

Притулок ґіка: Історія створення фільму "Від заходу до світанку"

Таємна АсамблейА: Аніме-cеріали осені 2020

Легіон

#безцензури: «Легіон» (2017-2019)

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори