Павло Задніпряний: “Щоденник Анни Франк” / “Маус”

Щоденник Маус

Якось так склалося, що за достатньо короткий відтинок часу я прочитав графічну версію “Щоденник Анни Франк”, працю Арта Шпіґельмана “Маус” і переглянув стрічку Тайка Вайтіті — “Кролик Джоджо”. Всі ці вищезгадані речі поєднує тема геноциду євреїв: і стрічка, і мальописи візуалізують думки померлих і ненароджених, а найважливіше — дають можливість почути ту саму сповідь уцілілих.

Загалом, якщо говорити саме про мальовані історії, що “Маус”, що “Щоденник Анни Франк” — це твори з розряду, які потрібно читати, а не розповідати про них. Повірте на слово, жоден відгук чи огляд не передасть і дрібки тих емоцій, що гарантовані вам під час знайомства тет-а-тет із цими творами. Тим паче, в мене з’явилася нова улюблена фраза, з Мауса до речі.

Семюел Бекет сказав: “Кожне слово — зайва пляма на тиші й ніщоті.” З іншого боку, він це СКАЗАВ.

Тож нижче буквально кілька тез і думок, які спровокували ці твори в моїх мізках.

Попри загальновідомі факти, кожен сприймає тему голокосту через свою індивідуальну призму сприйняття, що базується на почутому, побаченому, прочитаному і навіть [що важливо] прожитому. Визначна особливість таких творів як “Маус” та “Щоденник Анни Франк” — це уособлення чорно-білого, розмитого поняття Голокост через підміну на конкретних людей з іменами та справжніми обличчями.

Формат мальопису дає можливість перейти на наступний рівень сприйняття історії. Тепер це не просто перегляд кінохроніки з Аушвіцу, під байдуже тріскотіння кінопроєктору. Вищезгадані історії поєднують звичні для читача речі: по типу родинних зв’язків, відносин батьків і дітей, в жахливі та здається непоєднувані для пересічного читача комбінації з війною, голодом і смертю.

І останнє, але найважливіше — це щира вдячність Видавництво «Видавництво» як від батька дівчинки за можливість гортати і читати “Маус” та “Щоденника Анни Франк” українською мовою вже зараз, я на таку можливість мусив чекати добрячих два десятки років.

Дописи за темою

 
Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

#безцензури: «Тарас Бульба»

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

Труднощі і тонкощі коміксового перекладу — розповідає «Боривітер»

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

#безцензури: «Пташеня»

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

“Чужі. Спасіння” — врятуватися неможливо

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

#безцензури: «Створити комікс» Скотт Макклауд

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

#безцензури: «У голові Шерлока Голмса. Том 1: Справа скандального квитка»

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

Пташеня — помста маленької пташки

dark nights death metal

“Dark Nights: Death Metal”: трейлер та OST

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

#безцензури: «Джокер. Вбивча усмішка»

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

“Геллбой. Ніч Крампуса” — Рогатий проти Рогатого

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

Trip w/ Book: “Сесія вже близько”

Павло Задніпряний: "Щоденник Анни Франк" / "Маус"

Trip w/ Book: «Зоряний замок. 1869: Підкорення космосу». Головне вірити

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори