TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

В забуті часи хардкорного кінематографу мала народитися легенда. Легенда о становленні Бетмена. Легенда, котру писали Дарен Аронофські та Френк Мілер.

Судячи з матеріалів, котрі публікує режисер нової стрічки про Бетмена, новий фільм дуже хоче гратися в “реалізм”, але як це буде ми побачимо ще не скоро, але те що ми могли б побачити вже з подібним концептом зараз і обговоримо.

Взагалі ідея про п’ятий фільм як адаптацію «Бетмен: Рік перший» Мілера прийшла в буремну голову Джоеля Шумахера. Після виходу “Бетмен і Робін” фанати розкритикували режисера, його фільм, бет соски й навіть бет-кредитку. Шумахер своєю чергою в інтерв’ю журналу Variety вибачився перед фанами, та розповів що має намір зробити нову адаптацію, котра вдоволить навіть самих хардкорних фанатів Лілика.

Пропозиція виявилася студії цікавою, а от новий проєкт с Шумахером – ніт, тому відповідальним за його розробку поставили іншу людину — молодого та талановитого Даррена Аронофскі, який вже на першому драфті напівжартома заявив, що взяв би Клінта Іствуда на роль Бетмена, а сам фільм знімав би на вулицях Токіо. Боси студії неординарний підхід зацінили, і вже наприкінці 1999 року Аронофскі запропонували почати розробку сценарію. Не останнім аргументом для вибору Аронофскі, стало те що він був на той час (може і зараз) в доволі дружніх відносинах з Френком Міллером — з яким вони познайомилися під час адаптації іншого мальопису Міллера «Ронін».

Ронін

Аронофскі мав купу ідей. Він хотів, щоб стрічка була якомога більш реалістичною; без використання декорацій, зйомки проводити тільки в справжніх нетрях; реалістичні бійки з максимальною фіксацією травм і результату. Аранофськи розглядав тільки рейтинг R.

У фіналі співробітництво Міллера та Аронофскі вилилось в 90-сторінковий сценарій. Сценарій робив радикальний поворот і діаметрально відрізнявся від адаптацій Бертона та Шумахера. За планами режисера його фільм мав стати повним переосмисленням всієї франшизи. Аронофскі сказав, що стрічка має бути коктейлем з «Французького зв’язкового», «Таксиста», «Спраги смерті», «Серпіко» й власне «Бетмена».

За сценарієм юний Брюс Вейн є робітником СТО Малюка Ела — здоровенного темношкірого хлопця (батько Ерла знайшов Брюса біля вбитих кимось батьків і забрав до себе). Через пережиту травму сам Брюс майже ніц не пам’ятає ні про батьків, ні про своє походження та статки, все що є в пам’яті — сцена смерті батьків після перегляду кінофільму «Зорро», котра раз від разу сниться йому в жахах. Малюк Ел приводить Брюса до себе в офіс і віддає йому невелику дерев’яну коробку, єдиний «спадок» спадок Брюса від батьків, глядач дізнається що саме цю коробку тримав ГГ, коли його знайшли.

 

На фоні кошмарів, Брюса буквально переповнює ненависть потопаючого в розпусті та корупції суспільству, до купи покидьків, котрих він зустрічає та бачить кожен день. Свою ненависть Брюс сублімує в «листи до батька», в сценарії використовуються як закадровий текст (дуже нагадує монолог Роршаха з «Вартових»).

Через вулицю від СТО Малюка Ела знаходиться бордель, в якому працює Селіна Кайл — темношкіра повія. Селіна спеціалізується на доволі специфічних послугах садо-мазо, фетіші та задоволення девіацій різного ступеню збоченості. В один момент декілька п’яних поліціянтів вламуються до неї в кімнату, вимагаючи безкоштовного “сеансу”. Селіна відмовляється, поліціянт починає її бити, з’являється Брюс.

 

Прокинувшись на ранок після бійки він виявляє, що Селіна втекла, а в поліціянта перерізане горло. Прибувають копи, Брюс дивом рятується.

Паралельно з лінією Брюса бачимо історію Джеймса Гордона, єдиного некорумпованого поліціянта в місті. У Гордона є жінка, він в кожному кадрі з цигаркою, в нього сильна депресія і він серйозно думає про самогубство через безсилість та нездатність зламати корумповану систему, яка немов ракова пухлина вбиває Готем з середини. В один момент Гордон дізнається, що в нього скоро буде дитина, і він вирішує відкласти самогубство. Колеги ненавидять Гордона, думають, що він “щур”, а начальство відмовляється оформлювати його в інший відділ. В один момент колеги, котрих очолює Фласс, дізнаються, що Гордон працює проти них, після чого нападають на нього.

Далі за сюжетом божевільний, що втікає з психіатричної лікарні Аркем, бере в заручники дитину на даху будинку. На місці “теракту” вся поліція та місцева преса. Продажний комісар Лоеб хоче викликати місцевих спецпризначенців, з дуже лихою славою та статистикою, зазвичай їх праця призводить до кривавої бійні та загибелі заручників. Гордон, порушує розпорядження комісара та сам знешкоджує психопата та рятує хлопчика. Преса робить Гордона героєм і він скориставшись дуже зручною нагодою в прямому ефірі заявляє про свій хрестовий похід проти злочинності.

Брюс бачить інтерв’ю, воно дуже резонує з його внутрішнім станом і надихає на свою власну війну зі світом злочинності Ґотему. Починає він з жорсткого побиття сутенера Селіни. Після чого Брюс відловлює та вчинює жорсткий самосуд над поодинокими злодюжками. Брюс швидко адаптується, після того як він ледь не помирає в барі для трансвеститів, до нього приходить думка, що пора змінювати підхід. Він відправляється в магазин, де купує безліч інструментів, припасів і маску для Гаківки (привіт Джейсон), котра після певних модифікацій стає частиною першого костюма крилатого месника, окрім того він заходить в бібліотеку, де бере купу технічної літератури починаючи від видання по балістиці та закінчуючи «Настільною книжкою анархіста».

Крім того, він відкриває коробку зі спадком, де знаходить фамільний перстень-печатку з ініціалами (буква Т, вписана в букву W, я так розумію все це стилізовано під символ Бетса). Брюс одягає кільце і тепер. коли він б’є злочинців на їх обличчях залишаються шрами (ага, майже як Бетфлек зі своїм тавром). При цьому один зі злочинців бачить в шрамі летючу мишу, про що і розповідає в інтерв’ю журналістам. Преса роздмухує цю тему і Брюс мимоволі отримує нове ім’я «Бетмен».

На фоні цього Гордон продовжує свою “арку”, накопичує матеріали на корумпованих колег і неочікувано натрапляє на нового союзника, котрим стає молодий, амбіційний та ідеалістичний помічник окружного прокурора Гарві Дент. Дент, так само як і Гордон, не популярний і давно сидить голкою в сраці кримінального світу Ґотема. Новий поплічник єдина людина, котрій Гордон повністю довіряє.

Окрім того, Гордон звертається до мера за підтримкою — але той також частина корупційних схем. Мер своєю чергою повідомляє Лоебу, що Гордон продовжує працювати “під колег”. Єдине що рятує Гордона від страти відомість в ЗМІ, вбивство непідкупного хрестоносця викликало б занадто великий резонанс. Тому Лоб ставить його на тупикову справу “Бетмена”, котра має його відволікти від справ колег. Гордон спочатку через зуби, але потім сильно захопившись береться за справу (при цьому сам він навіть не здогадується, що по суті й є творцем месника), в якийсь момент Гарві Дент стає одним із підозрюваних.

 

Гордон відправляється в Аркем, щоб лікарі допомогли йому зіставити профіль месника (тут багато простору для фансервісу і пасхальних яєць), після чого планує як зловити Бетмена, не забувши продовжувати збирати компромат на корумпованих колег.

Брюс переходить на новий рівень боротьби та переключається з мілких злодюжок на великих гравців кримінального світу. Одного разу йому, вдається зловити наркоторгівця (зі здвигом на пластичних операціях) Естраду, котрому він вколює сиворотку правди й залишає до приїзду копів. Ми бачимо розвиток Бетмена, його бойові навички зростають, спорядження модернізується, з’являється новий костюм та Брюс переробляє старенький Лінкольн під свій перший бетмобіль (привіт Мет).

 

Лоеба і мер серйозно занепокоєні своєю безпекою як зі сторони Гордона, так і Бетмена. Продажні копи знаходять компромат Гордона і викрадають його. Водночас Вейн планує новий напад, найризикованіший в його “кар’єрі” месника, напад на особняк, в якому в приватному порядку зберуться всі корумповані чиновники міста. Рівночасно туди саме направляється Селіна Каїл (що змінює професію зі шльондри на грабіжника, но не змінює садо-мазо наряди, тільки додає кігті), де зустрічає Бетса. Селіна випадково активізує сигналізацію. Герої тікають “під шквалом куль” від гангстерів, але при цьому Бетмен знаходить вкрадені документи Гордона.

 

Брюс хоче здати Селіну в поліцію, але вона розповідає, що копа в борделі зарізав сутенер. Крім того, вона розкриває особистість Бетмена через те, що “важко забути очі єдиного справжнього чоловіка, котрого вона зустріла у своєму житті”.

Брюс хоче передати компромат Гордону, але попадає в засідку копів, та ховається в занедбаному будинку. Комісар Лоеб віддає приказ бомбити будинок напалмом (окрім Уейна в будинку є пару бездомних), після чого відправляє в будинок спецпідрозділ з вказівкою “не брати полонених”.

 

Брюсу, котрий стає все майстернішим, вдається розібратись зі спецпризначенцями та втекти. Бетмен передає Гордону файли, про що дізнається Лоеб, котрий бере 4-х колег вривається до його домівки з наміром взяти його жінку в заручники. Гордон приїзджає додому одночасно з Лоебом, починається перестрілка. Гордон вбиває трьох копів, але і сам отримує кулю. З’являється Бетмен, вирубає четвертого копа, а кидком ножа осліплює Лоеба, після чого вирізає у нього на щоці знак Зоро, в пам’ять про вбитих батьків.

У фіналі Дент висуває звинувачення проти Лоеба та ряду великих чиновників, Селіна Каїл стає Жінкою Кішкою та продовжує заробляти криміналом, Брюс згадує хто він і отримує статки своїх батьків та імперію Уейнів. Він разом з названим братом Малюком Елом переїжджає в особняк Уейнов, де й усвідомлює себе як Бетменом, після чого палить листи батьку.

Увесь сценарій Міллера мав бути максимально наближеним до реальності. Глядач разом із Брюсом Уейном повинен був пройти скрізь увесь сморід та гниль Ґотема, і отримати бачення на всю атмосферу розкладу та гниття, в котрій починав свій шлях Темний Лицар.

Як потішний факт, Аранофськи бачив ідеальним Бетменом Хоакіна Фенікса, котрий нещодавно зіграв Джокера в фільмі, котрий своєю атмосферою дуже нагадую нереалізований сценарій “Року першого”.

З усіх наявних промоматеріалів по новому Бетмену від Мета Рівза, нам здається, що атмосферу буде також направлено в реалізм та нуарнісь. Костюми, бетмобіль, бетбайк все побудовано дуже лампово, тож певно вже скоро глядачі зможуть віднайти атмосферу втраченої частини кіношного Бетмена на великих екранах. З поправкою на відсутність яєць у студії й дитячий рейтинг фільму.

Популярні публікації

Інші ОГЛЯДИ

 
TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

Таємна АсамблейА: Аніме-cеріали осені 2020

Легіон

#безцензури: «Легіон» (2017-2019)

Тіньовий дракон

Апокрафтика: Тіньовий Дракон

Радіант

#безцензури: «Радіант. Том 1»

Агріппа (Книга Мертвих)

TheNewRomancer: “Агріппа (Книга Мертвих)”

TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

#безцензури: «Повідомлення. Книга 1: Завантаження»

TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

#безцензури: «Гравіті Фолз. Загублені легенди»

Смертельна битва. Легенди Помста Скорпіона

#безцензури: «Смертельна битва. Легенди: Помста Скорпіона»

TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

Beauty and Gloom: Як створювався “Мій сусід Тоторо” | Огляд артбуку

TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

#безцензури: «Маус»

Притчі й відображення

#безцензури: «Пісочний чоловік. Книга 6. Притчі й відображення»

TheNewRomancer: Бетмен Дарена Аронофськи, котрого ми загубили

Beauty and Gloom: Що почитати: 3 книжки про подорожі в часі | Сучасна фантастика

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори