Rendaros UA: За що варто поважати Nintendo?

Рендарос

Все що варто знати про компанію Nintendo, і за що її варто поважати – в цьому відео! Тернистий шлях на шляху до визнання, зрада PlayStation та філософія компанії, яка робить її продукцію унікальною.

Всім привіт, ви на каналі Рендарос ЮА і це дуже важливе відео! Сьогодні я б хотів поставити жирнючу крапку в питанні про компанію Нінтендо. А саме відповісти — чому Нінтендо НЕ ТІЛЬКИ ДЛЯ ДІТЕЙ, Чому це взагалі найбільш культова компанія в ігровій індустрії. Ну і звісно, чому я настільки люблю Нінтендо, що маю аж по дві консолі одного і того ж покоління.

По-перше, наголошу на тому, чому я взагалі взявся за це відео. Насправді мені дуже не подобається тенденція деяких СЛОВ’ЯНСЬКИХ ґеймерів, які вважають, що Нінтендо це для дітей і типу — НАШО ТОЙ СВІТЧ БРАТИ ТАМ ГРАФІКИ НЕМА, У НАС ОН ТАМ В ПЛЕЙСТЕШОНІ 4К, НУ НЕ СПРАВЖНІЙ ЗВІСНО, АЛЕ Ж Є І МИ БУДЕ СРАТИ НАВІТЬ НА ІКСБОКС В ЯКОГО ВІН Є ТОМУ ЩО…ТОМУ ЩО ПЛЕЙСТЕЙШОН!!! Ні я сам не проти Плейстейшену, в мене самого є три консолі Плейстешен, хоча Нінтендо таки більше))))) Друге це позиція типу — В ЩО НА ВАШОМУ НІНТЕНДІ ГРАТИ В МАРІО ВАШІ ТАМ ЧИ ЗЕЛЬДИ ЧИ ПОКЕМОНИ ТО ДИТЯЧІ ІГРИ ТО НАШО МЕНІ ТО ТРЕБА. Я ОН БУДУ В ГТА5 ГРАТИ І ФІФУ НА СВОЇЙ ПЛЕЙСТЕШОН І ПИВО ПИТИ БУДУ. ТОМУ ЩО ТАК ТРЕБА. ЦЕ ПО-МУЖИЦЬКИ. А НІНТЕНДИ МЕНІ ВАШІ НАВІТЬ НЕ ПРОПОНУЙТЕ! МЕНІ ОТО ДИТЯЧЕ НЕ ТРЕБА Я ВЖЕ ДОРОСЛИЙ МЕНІ 12 РОКІВ, Я ДОРОСЛИЙ БУДУ ГРАТИ !!!ЖОРСТОКІ!!! ІГРИ ТАМ ШОБ ЦИЦЬКИ БУЛИ, ШОБ КРОВ КРОВ ТАМ ВСЕ ТАМ БЛЯХА. ВЗАГАЛІ АЙТІПЕДІЯ СКАЗАВ ШО НІНТЕНДО ГАВНО. Я ЩО ТЕПЕР ПОВИНЕН ВЛАСНИЙ СВІТОГЛЯД МАТИ? АЙТІПЕДІЯ Ж СКАЗАВ. Я знову ж таки може перебільшую, але я з такими людьми спілкувався. Я не прибічник жодної зі сторін, я вважаю, що всі платформи по-своєму шикарні, як і всі ігри. Ну окрім фіфи тому, що з 7 чи 8 частини з серією щось дивне стало коїтись. І наразі люди щороку купують одну і ту саму гру просто з оновленими складами команд. Хоча можна було б випустити одну гру і просто її оновлювати щороку. Та щось я взагалі не туди забіг. Давайте про Нінтендо.

Компанія Нінтендо була заснована в 1989 році. Значно раніше за інші відомі бренди, як Іксбокс та Плейстейшен. До речі останньої би взагалі не існувало, якби не Нінтендо, але про це пізніше. Найцікавіше те, що спочатку компанія займалась геть не відеоіграми і не консолями, а гральними картами Ханафуда. Це такі японські карти, які використовуються для різних ігор. Словом, таким чином Нінтендо непогано так закріпилась на Японському ринку розваг. І окрім карт вони стали випускати іграшки. Дуже скоро власники компанії втяли, що майбутнє то за технологіями і стали робити унікальні на той момент електронні іграшки. Продукція стала знаною по всьому світу, що допомогло Нінтендо заснувати навіть власний філіал в Америці. І тоді з’явилось чудо, найперший ігровий прилад компанії під назвою Game&Watch, так, це фактично перша ігрова консоль Нінтендо, яка працювала на батарейках і мала поки—що лише одну гру. Потім, звісно з’явились інші аналоги Game&Watch з різними іграми, одна навіть була за участю Міккі Мауса, до речі. Радянський Союз до речі, щоб конкурувати з західною та азійською індустрією створили навіть свій УНІКАЛЬНИЙ НЕЙМОВІРНИЙ так би мовити ВЛАСНА ВІДПОВІДЬ, ну словом як завжди… вони створили свій Game&Watch за мультсеріалом “Ну постривай!”.

Окрім електронних портативок Нінтендо на той час також займалась аркадними кабінетами. Аркадними кабінетами за, до речі, вже культовою класикою. Такою, як Donkey Kong. Це зараз Данкі Конг відома серія ігор, а на той момент в Америці гра спочатку була сприйнята холодно. І дійсно, збоку вона здавалась не надто привабливою, дивною. Однак варто спробувати пограти — як ситуація змінюється. Це до речі можна сказати навіть про деякі сучасні ігри компанії. Дійсно, специфічний, але захопливий платформер, де ти, до речі, граєш поки не за Данкі Конга, а за… Маріо? На той час він мав ім’я Джампмен, а Маріо його назвали пізніше на честь голови одного з офісів компанії — Маріо Сегалі. До речі, не менш цікавий факт, про те, що згідно з мануалами гри, Данкі Конг це тваринка Маріо, але через те, що саме Маріо його занедбав, він сказився та викрав його тодішню дівчину Паулін, яку нам і треба рятувати. Дуже незвично бачити героя дитинства в поганому світлі, чи не так?)) Більш того, в продовженні Donkey Kong Jr Маріо взагалі був справжнім лиходієм. Хоча пізніше врешті вийшла Mario Bros, і там Маріо отримав свою славнозвісну професію — водопровідника. А ще брата Луїджи.

В 1983 році Нінтендо виходить на новий рівень, створює справжню революцію, коли випускає…так-так Фамікон, або Family Computer, яка буде відома в Америці як NES або Nintendo Entertainment System. На цій консолі виходять продовження ігор, які вже зробили собі ім’я у світі на аркадних автоматах, але найкрутіше те, що тепер в них можна пограти вдома! І не треба витрачати гроші на жетони. На той час це, повірте, звучало дуже круто. І саме це допомогло консолі стати найуспішнішою серед конкурентів. Фактично, вона навіть не мала конкурентів, хіба що консолі Атарі, але й ті програвали шедевру Нінтендо. На Фаміконі з’явилось чимало інших культових серій ігор, як от Каслванія, Метройд та The Legend of Zelda. Останні дві і донині найвідоміші ексклюзиви консолей компанії. Успіх консолі, звісно ж не зміг не вплинути на Радянський союз, який її скопіював і назвав Денді. Хоча, якби не Денді, в Україні б мало хто мав би змогу спробувати шедеври Нінтендо.

Взагалі, як ви помітили, основна тактика компанії — запропонувати щось унікальне. І такою ж унікальною стає перша у світі портативна консоль зі змінними іграми — Game Boy, який згодом отримає власні продовження у вигляді Game Boy Colour, Game boy advance та Game boy advance SP. Звісно свого часу перший Ґеймбой майже затьмарив Сегівський Game Gear, але ні Сега ні жоден інший конкурент не мав Покемонів, заради яких до речі дехто і досі купує портативки від компанії. Це та славнозвісна серія ігор за якою вийшло аніме (і досі виходить до речі) і за якою ви, можливо мали чимало іграшок та фішок. Дуже до речі цікаво, що гра вийшла вперше саме на ґеймбой — кишенькову консоль, бо назва PokeMon це скорочено Pocket Monster тобто — кишеньковий монстр. Тут, в цілому спрацював ще один важливий принцип компанії — випускати продукцію в яку цікаво грати. Навіть якщо ігри вас не чіпляють графікою, сюжетом, можливо, ви все одно будете грати, бо грати весело! Але Сега не зупинялась і випустила Sega Mega Drive 2, який конкурував з Super Nintendo — вже 16 бітною консоллю компанії. І знаєте, що найцікавіше в цьому? Якби не ця конкуренція Сегі та Нінтендо — не існувало б PlayStation! Хоч і звучить абсурдно, та інтригує, правда?

Але ось у чому річ. Звуковий чіп для Super Nintendo розробила саме Соні, яка свого часу взагалі не збиралась займати власну нішу в ігровій індустрії. І от коли Сега випустила для свого Мега Драйву доповнення Sega CD, а на той час в моду саме входили компакт-диски, Нінтендо вирішила створити свій аналог для Super Nintendo. Sega CD була дійсно класним доповненням, вона давала змогу програвати ігри на дисках, а отже ігри на консолі тепер могли бути більшими в розмірах, в них з’являлись справжні відеоролики і навіть функція збереження прогресу. Словом Нінтендо знову звернулась до Соні, щоб створити свій аналог SEGA-CD. Він мав вийти у двох варіантах — як доповнення для SNES під назвою SNES-CD. І як взагалі окрема консоль, що читає лише диски під назвою… PlayStation. Так-так, фактично, за назву Соні також має дякувати Нінтендо. До речі, якщо помітили Нінтендо створює дуже креативні назви, на відміну від Соні. Ну типу, коли в Соні PlayStation 1,2,3,4,5, в Нінтендо Family Computer, Game Boy, Nintendo 64, GameCube, Wii, DS, Switch. Але повернімося до того, як взагалі з’явилась PlayStaion.

Словом Соні виявились тими ще падлюками і розвели тодішнього президента Хіроши Ямауті. Вже після презентації консолі на виставці Consumer Electronics Show, він переглянув контракт з Соні і зрозумів, що Соні вирішила повністю контролювати лінійку ігор на консолі, а отже отримувати значну частину прибутку, а Нінтендо від проєкту залишати лиш якісь незначні огризки. І таким чином він порвав контракт із Соні, повністю відмовившись і від нової консолі, і від доповнення до Super Nintendo. А Соні, виходить, з цих напрацювань зробили свою власну консоль. Що робити якщо ти сам собі створив конкурента? Нінтендо вирішила створити першу, так-так, першу Віар-консоль — Virtual Boy. Однак консоль і ігри на ній були дуже специфічними. Зображення було майже повністю червоним, сама консоль була дуже схожою на…барбекю? коштувала 180 доларів, а на той час для консолі це чимало. Ну і отже продавалася вона погано. Через це з компанії пішов Гумпей Йокої — головний розробник Віртуал Бой, який до цього розробив Ґейм Бой. За жорстокою іронією долі наступного дня він загинув у автокатастрофі. З цього моменту Нінтендо вирішує перемогти нового конкурента саме потужними технологіями, і цього разу дуже вдало.

В 1996 році з’являється славнозвісна Нінтендо 64, яка, так, не має CD програвача як PlayStation, але вражає своєю потужністю. Графіка в іграх на Нінтендо 64 значно краща, ігри більші, а для того щоб пройти ігри повністю достатньо лиш одного картриджа, в той час як на PlayStation, наприклад для повного проходження Final Fantasy VII доводилось змінити аж три диски. Це фактично та доба, коли сучасні поціновувачі Графонію могли б сказати — ТА НА ВАШОМУ ПЛЕЙСТЕЙШОНІ ГРАФІКИ НЕМА, ОТ ІНША СПРАВА НІНТЕНДО 64. Хоча саме через відсутність CD-Програвача для консолі відмовились випускати ігри такі розробники як Square Enix та Namco. Але кому вони потрібні, якщо у Нінтендо є культові серії-ексклюзиви, які тепер можна перенести в красиву 3Д-графіку. Зокрема такою грою стала The Legend of Zelda Ocarina of Time, в якій вперше з’явилось купа механік, якими і досі користуються сучасні екшен-ігри. В мене про це до речі про серію є ціле відео, подивіться. А також Star Fox 64, Mario 64, Mario Kart 64 та навіть Super Smash Bros, якому Соні невдало намагалась створити конкурента під назвою PlayStation All-Stars. Настає час для нового покоління консолей, Sega першою випускає Dreamcast, який, на жаль, стає останньою консоллю компанії. Playstation випускає, що б ви могли подумати, Playstation 2. А в Нінтендо виходить Gamecube, який щоправда цього разу не потужніше за консоль головного конкурента. І ще на ринку з’являється Xbox.

Найуспішнішою консоллю покоління стає PlayStation 2, яку підтримують аж до 2012 року. Але Nintendo, однак, не терпить збитки. Все ж на ринку вона давно і має величезну базу прихильників продукції компанії, до того ж на GameCube, окрім продовжень вже відомих ексклюзивів виходить чимало інших, нових ексклюзивних ігор. Наприклад, Resident Evil 4, що лише за пів року з’являється на PlayStation 2, Resident Evil Zero та Remake, що виходять у конкурентів лише у вигляді ремастерів вже на наступних поколіннях і звісно ж Metal Gear Solid: The Twin Snakes — римейк першого Metal Gear Solid, який так і залишився ексклюзивом GameCube, що до речі відносно дивно, зважаючи на те, що більшість ігор серії були саме ексклюзивами PlayStation. До речі, наголошу, що конкретно ці ігри геть не дитячі. Звісно, якби не набір ігор, Нінтендо, на жаль, вже не мала б в себе нічого унікального в цьому поколінні. І саме тому вона кардинально змінює тактику і повертається до своєї старої, але перевіреної часом філософії. Тієї філософії, яка свого часу і зробила ім’я компанії найвідомішим в індустрії.

“Робити унікальне, робити консолі та ігри так, щоб було цікаво грати”

Не насолоджуватися продуктивністю консолі, а насолоджуватися саме ігровим процесом. Саме така філософія буде спрямована не тільки на наступні частини Маріо та The Legend of Zelda, а й на виробництво консолей. Nintendo DS та Wii — унікальні в своєму роді консолі. DS — перша консоль, в якій ігролад складається на поєднанні взаємодії з одразу двома екранами, один з яких сенсорний і це до речі найбільш продавана консоль компанії! А Wii використовує не ґеймпади, а Віі-ремоути, які реагують на рухи і видають звуки. Віі Ремоут може бути твоїм мечем, кермом або навіть пістолетом. Соні перевершила Нінтендо в цьому плані лише, коли створила Даулшок 4, та і потенціал того не використовується настільки часто, як у Віі з ремоутами. А далі? Далі Нінтендо створює більш потужний аналог DS, під назвою 3DS з можливістю створення об’ємного зображення на одному з екранів без жодних окулярів. Соні, звісно теж намагається створити щось подібне, і після успішної PSP створює геть не успішну PlayStation Vita, яка стає взагалі найпровальнішою консоллю компанії, коли як 3DS живе процвітає.

На жаль, зі стаціонарною консоллю вийшло все не так райдужно. Хоч Нінтендо і створила Wii U з не менш цікавою системою керування, а саме ґеймпадом — сенсорним екраном, який може стати основним екраном, якщо у вас нема телевізора, розробка Wii U, на жаль, не окупається продажами. Проте наступне покоління дає прикурити геть усім. Нінтендо вже не створює окремі портативну та стаціонарну консоль на покоління, вона створює консоль-гібрид, яку ви скоріш за все, добряче знаєте. Так, мова про Нінтендо Світч, яка може бути і портативною, і стаціонарною. Вона має сенсорний екран, а її контролери Джойкони здатні на все те ж саме, що і Віі ремоути, окрім звуків. Наголошу до речі ще й на тому, що найпопулярніша лінійка ексклюзивних ігор на Світчі, хоч і портовані та покращенні ігри з Wii U, варті уваги будь-якого ґеймера. Наприклад Mario Kart 8 Deluxe це наразі одна з провідних кіберспортивних гонок, а Smash Bros Ultimate — кіберспортивний файтинг. І тут я вважаю, що все зрозуміло. В цьому вся Нінтендо — вона як і раніше робить ігри веселими саме до грання. А її основна філософія — розважати.

Ця філософія може бути незрозумілою деяким сучасним гравцям, але Нінтендо це фактично батько ігрових консолей, що зробив їх популярними. Навіть Іксбокс та плейстейшен намагаються її наслідувати в чомусь. Наприклад, в тому, що після Віі-ремоуті у плейстейшен з’явились плейстейшен Мув з плейстейшен-камерою, а Іксбокс вирішив зайти далі та створити керування ігор без додаткових приладів зі своїм Кінектом. Це все чудово, і будь-яка консоль по-своєму класна, але Нінтендо варто поважати за свій неординарний вклад в індустрію.

А на цьому все. Сподіваюсь розповідь була цікавою!

Підписатися
Повідомляти про

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Будемо раді дізнатися Вашу думку про публікацію :)x
Прокрутити вгору