TheNewRomancer: “Агріппа (Книга Мертвих)”

Агріппа (Книга Мертвих)

Привіт! Це Олексій Чорний, канал “Я робот і електровівці”, наш новий NewRomancer. В цьому проєкті ми будемо занурюватися в історію різних історичних артефактів, так чи інакше пов’язаних з моїм улюбленим літературним напрямом — кіберпанк.

“Агріппа (Книга мертвих) ” — неримована поема, написана Вільямом Ґібсоном в 1992 році. Перш за все Вільям Ґібсон відомий більшості людей як людина, що придумала кіберпанк. Хоч це і не зовсім правда, я б навіть сказав, що зовсім не правда, але прославився Ґібсон саме як письменник-фантаст доволі вузького жанру. При цьому в його творчості є декілька речей, котрі дуже випадають з основних рамок, і одним з таких прикладів і є “Агріппа (Книга мертвих).

Презентація проєкту відбулася 9 грудня 1992 року в Нью-Йорку. Поему зачитував ілюзіоніст Пенн Джіллетт. Візуальна частина у вигляді тексту поеми проєктвалася на великий екран позаду самого читця. Трансляція дійства велася в кілька інших міст, а сам твір знаходився наспеціальному магнітному диску у вакуумованому корпусі. Крім Ґібсона над проєктом працювали художник Девіс Ешбоу й видавець Кевін Бегос-молодший.

Твір “Агріппа (Книга мертвих)” поширювався тільки в цифровому вигляді на дискеті 3,5 дюймів з суперобкладинкою у вигляді арт-альбому авторства Ешбоу, що не тільки для того, але й в наш час виглядає дуже незвично і круто. Але головна фішка поема була в тому, що прочитати ви моли її тільки один раз, після цього поема перетворювалася в набір нечитабельних символів. Програмна оболонка, написана для Mac System Seven, в процесі читання поеми зашифровувала її без можливості відновлення і подальшого використання. Сторінки альбому, в свою чергу, були просякнуті світлочутливою речовиною, що дозволяло придивлятися текст, який не мав жодного сенсу, до речі, і подивитися арти тільки один раз, після цього він самознищувався.

Ідея артпроєкту народилися в голові Кевіна Бегоса-молодшого, який, незважаючи на свою роботу комерційного книговидавця, був вкрай розчарований комерціалізацією світу мистецтва. Саме він запропонував художнику Денісу Ешбоу створити самознищуваний художній альбом для комп’ютера. А Ешбоу поділився ідеєю вже з Ґібсоном, з котрим був знайомий протягом декількох років. Ґібсона, котрий висловлював свої думки на тему комерціалізації мистецтва ще у своїй першій трилогії, що включає в себе книги “Neuromancer”, “Count Zero” та “Mona Lisa Overdrive”, котрі були написані в період 84-88 роки, пропозиція Бегаса надзвичайно захопила.

І хоча початкову ідею з поширенням реального вірусу через проєкт “Агріппа” автори відкинули, як надто реакційну, сам проєкт став дуже революційним й актуальним. Якщо бути чесним, то, на мою думку, у 2020 році він виглядає навіть більш актуальним, чим у 92-гому на час його виходу. Автори проєкту хотіли показати бюрократію і тотальну комерціалізацію сучасного їм книговидавництва. Наприклад, для того, щоб зареєструвати свої авторські права на книгу, Ешбоу й Ґібсону було потрібно за законом відправити дві копії твору в бібліотеку Конгресу США, службовці якої повинні були проаналізувати і класифікувати цю роботу. Однак для цього з нею треба було якось ознайомитися, а, як ми вже знаємо, ознайомитися з нею можна тільки один раз з однієї копії, що зробило нереальним аналіз і оцінку твору, незважаючи на що, проєкт був випущений.

Вміст зашифрованої дискети було скопійована і викладено в онлайн тільки в 2008 році. А розшифровано аж 2012-ому, після оголошення конкурсу на розшифровку коду “Агріппа” серед професійних криптографів. Учасникам пропонувалося виконати кріптоаналіз коду й надіслати опис використаних методів. До речі, переможець конкурсу отримав повну бібліографію Ґібсона. Окремою темою були два абсолютно унікальні видання книги, що коштувало 1450 доларів на момент виходу, та автобіографічний зміст поеми, але про це ми з вами, думаємо, поговоримо наступного разу.

Інші ОГЛЯДИ

 
Легіон

#безцензури: «Легіон» (2017-2019)

Тіньовий дракон

Апокрафтика: Тіньовий Дракон

Радіант

#безцензури: «Радіант. Том 1»

Агріппа (Книга Мертвих)

TheNewRomancer: “Агріппа (Книга Мертвих)”

TheNewRomancer: "Агріппа (Книга Мертвих)"

#безцензури: «Повідомлення. Книга 1: Завантаження»

TheNewRomancer: "Агріппа (Книга Мертвих)"

#безцензури: «Гравіті Фолз. Загублені легенди»

Смертельна битва. Легенди Помста Скорпіона

#безцензури: «Смертельна битва. Легенди: Помста Скорпіона»

TheNewRomancer: "Агріппа (Книга Мертвих)"

Beauty and Gloom: Як створювався “Мій сусід Тоторо” | Огляд артбуку

TheNewRomancer: "Агріппа (Книга Мертвих)"

#безцензури: «Маус»

Притчі й відображення

#безцензури: «Пісочний чоловік. Книга 6. Притчі й відображення»

TheNewRomancer: "Агріппа (Книга Мертвих)"

Beauty and Gloom: Що почитати: 3 книжки про подорожі в часі | Сучасна фантастика

TheNewRomancer: "Агріппа (Книга Мертвих)"

Третя Паралель: Труднощі адаптації: Доктор Дум

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори