TheNewRomancer: Г’юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

Г’юго вже не той і слава всім богам, нарешті ми отримали змогу побачити нестандартних авторів, нестандартні тексти та різноманіття у виборі.

Корені скандалів 2020 лежать трохи у минулому тому почнемо звідти.

2006 рік

Всесвітня премія фентезі або WFA (від англ. World Fantasy Award) — щорічна міжнародна премія, що вручається за твори, написані у жанрі фентезі. Премія була заснована у 1975 році і вручається на «Всесвітньому конвенті фентезі». Її присуджує журі, яке щороку змінюється. Вважається однією з найпрестижніших у галузі фантастики. До 2016 року нагорода являла собою статуетку з білого металу — виготовлений Гехеном Вілсоном гротескний бюст Говарда Філіпса Лавкрафта. Іноді премію так і називали — «Говард». Підставою зміни стало, за словами організаторів премії, те, що «Ідеальний дизайн повинен поєднувати фантазію і жах, не несучи при цьому ніякої фізичної подібності з будь-якою особою, живою або мертвою». Також набула поширення думка, що справжньою причиною був расизм Лавкрафата

Очевидно, цей крок був покликаний заспокоїти пронизливе ниття жменьки борців за «політкоректність», які вважають, що такий «порочний расист» як Лавкрафт не має права бути лицем Всесвітньої премії фентезі. Але подібні звинувачення можуть бути висунуті і щодо Брема Стокера і Джона Кемпбелла-молодшого, іменами яких названі фантастичні нагороди. Однак це не викликає ніякого протесту громадськості (С.Т. Джоші, провідний англомовний літературознавець, який досліджує творчість Лавкрафта)

Я радий, що Лавкрафт більше не буде символом світу фентезі (Триразовий лауреат Всесвітньої премії фентезі Джефф Вандермеєр)

Бюст цього махрового расиста стоїть в моєму будинку, будучи моєю головною нагородою за кар’єру письменника … Дуже суперечливе почуття (Володарка нагороди 2011 року Ннеді Окорафор)

2017 рік

Г'юґо
Новий зовнішній вигляд WFA, дизайн Вінсента Віллафранка

Ідеальний дизайн повинен поєднувати фантазію і жах, не несучи при цьому ніякого фізичного подібності з будь-якою особою, живим або мертвим

2019 рік

Джон Кемпбелл, нагороду імені якого я отримала, був фашистом. Через його редакторський контроль журналу Amazing Stories ми отримали саме такий тон наукової фантастики, який переслідує жанр досі. Стерильний. Чоловічий. Білий. Жанр, вирощений імперіалістами і колонізаторами, поселенцями і промисловцями. Так, я знаю, є винятки. (Джаннетт Інг номінантка та переможниця премії імені Джона Кембела за 2019 рік)

Премія Джона В. Кемпбелла найкращому новому письменнику-фантасту (John W. Campbell Award for Best New Writer) — премія в області наукової фантастики, яка щорічно присуджується кращому новому письменнику у жанрі наукової фантастики чи фентезі, чиї дебютні роботи були опубліковані протягом двох попередніх календарних років.

Робота може бути опублікована в будь-якій країні світу, але її тираж повинен бути більше 10 000 примірників, або автор повинен бути членом Американської асоціації письменників-фантастів. Премія носить ім’я письменника і редактора наукової фантастики Джона Вуда Кемпбелла, який вніс вагомий вклад у розвиток «Золотого віку наукової фантастики». Спонсором нагороди є компанія Dell Magazines. Номінація та відбір кандидатів проводиться поточним комітетом світового конвенту наукової фантастики Worldcon, і премія присуджується під час церемонії вручення премії «Г’юго», але не вважається нею.

2020 рік липень

Провокаційні колонки і думки Кемпбелла про раси, рабство та інші питання часто відображали позиції, які часом виходили за рамки моралі того часу і не відповідають цінностям сьогодення, в тому числі і тим, які притаманні номінантам, лауреатам і всім прихильникам премії. У міру того, як ми наближаємося до 90-річчя журналу Analog, ми прагнемо зберегти премію такою же життєво важливою і видатною, як і раніше. Тому, після довгих роздумів, ми вирішили перейменувати її в The Astounding Award for Best New Writer. Процес висунення та відбору номінантів залишиться колишнім, ми продовжимо працювати з Товариством наукової фантастики (World Science Fiction Society) на конвентах Worldcon. Ми хочемо бути певними, що премія продовжить виконувати свою функцію – підтримувати нових авторів. (Тревор Куачрі, редактор журналу Analog)

2020 рік серпень

В рамках WorldCon Ретро-Г’юґо 1945 за кращий цикл отримує збірка «Міфи Ктулу» Лавкрафта і Дерлет, а кращого редактора – Джон Кемпбелл.

Г’юґо за найкращий пов’язаний з фантастикою твір – промова Джаннетт Інг про Джона Кемпбелла за 2019 рік (та сама, після якої премію перейменували)

Мартін може з’їбатисі на сонце, або вручення Г’юґо-2020: всі гріхи та каяття

До речі про Джемісін, Мартін для початку вирішив згадати про її безпрецедентне досягнення – вона три роки поспіль отримувала Г’юґо за кращий роман, чого ніхто інший, будь-якої раси або гендеру, не добивався, – а потім спробував від нього відмахнутися і розповів про те, як Гайнлайн виграв три Г’юґо за дев’ять років. Завершив він свою розповідь якоюсь невиразною історією, яка включала білий піджак і “Чужинеця на чужій землі” (Натіл Льос номінантка Гьюґо – 2017)

 

Мартін — це не мій фандом

Продовжував прославляти Кемпбелла, редактора-расиста, ім’я якого в минулому році прибрали з назви премії, що фендом повинен був зробити давним-давно. (Мет’ю Кавана блогер)

Що не так зробив Мартін?

Ведучий Г’юґо повинен виступати стисло. Ведущій Г’юґо повинен пам’ятати, що церемонія присвячена переможцям і приділяти увагу їм. Ведучий не повинен створювати проблем іншим учасникам. (Джон Скальці  лауреат премії Кемпбелла та Г’юґо)

Окрім того Мартін не правильно вимовив пару імен африканських учасників, що чомусь має свідчити що він расист.

Після церемонії Мартін вибачився, і дійсно хто не помиляється? А хто правий чи не правий вирішувати виключно вам!

Джерело: TheNewRomancer

Інші ОГЛЯДИ

 
Тіньовий дракон

Апокрафтика: Тіньовий Дракон

Радіант

#безцензури: «Радіант. Том 1»

Агріппа (Книга Мертвих)

TheNewRomancer: “Агріппа (Книга Мертвих)”

TheNewRomancer: Г'юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

#безцензури: «Повідомлення. Книга 1: Завантаження»

TheNewRomancer: Г'юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

#безцензури: «Гравіті Фолз. Загублені легенди»

Смертельна битва. Легенди Помста Скорпіона

#безцензури: «Смертельна битва. Легенди: Помста Скорпіона»

TheNewRomancer: Г'юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

Beauty and Gloom: Як створювався “Мій сусід Тоторо” | Огляд артбуку

TheNewRomancer: Г'юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

#безцензури: «Маус»

Притчі й відображення

#безцензури: «Пісочний чоловік. Книга 6. Притчі й відображення»

TheNewRomancer: Г'юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

Beauty and Gloom: Що почитати: 3 книжки про подорожі в часі | Сучасна фантастика

TheNewRomancer: Г'юґо 2020 — скандали, інтриги, розслідування

Третя Паралель: Труднощі адаптації: Доктор Дум

Тиждень фантастики 2020

Тиждень фантастики на “Львів — місто літератури 2020”

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори