Володимир Кузнєцов: “East of West” Джонатана Гікмена

East to West

📜 Автор: Jonathan Hickman
🎨 Nick Dragotta (художник), Frank Martin (колорист), Frank Martin Jr. (ілюстратор)
📗 Мальопис: East to West

Для мене визначенням дійсно гарної книги завжди було: "Вона містить більше, ніж записано на її сторінках".

Але треба зазначити, що для графічної прози це визначення не є справедливим (принаймні в більшості випадків). Мальопис — це такою ж мірою візуальне мистецтво, як і вербальне. І для мальопису важливо саме “показувати”, а не “розповідати” історію, що робить глибинні трактування менш притаманними йому. Звісно, ми можемо довго розповідати про символізм зображень, не менш глибокий та різноманітний, ніж символізм слів. Та менш з тим, символізм в образотворчому мистецтві часто полягає саме в перекладі образа в слово, надання певному образу місця і контексту.

“East to West” – це саме такий приклад. З одного боку він вочевидь глибший за типову пригодницько-фантастичну історію, він заграє з релігійними та культурними символами, провадить певну філософію у своїй світобудові. Але з іншого боку, ця серія збудована саме за принципами американського коміксу, з максимально спрощеними, архетипічними персонажами, дуже чіткими відносинами, відшліфованими до блиску конфліктами та передбачуваними “непередбачуваними поворотами”. Це приклад майстерної ремісницької роботи, який, менше з тим, навряд зачепиться у вашій пам’яті, бо, фактично, не має жодної дійсно оригінальної ідеї та характерного образу. Саме певна шерехатість, елемент читацького дискомфорту часто-густо стає тією основою, яка дозволяє твору залишитися у спогадах, хай навіть початкові враження не будуть надто приємними.

Що мені зайшло в цьому мальопису? Цікава світобудова — майбутнє, в якому США є не єдиною державою, а окремими характерними націями, театрально-яскравими, втім дуже потужними. Єдине, певне, що я б радше волів бачити замість китайців Мао, що вигнані закріпилися у Сан-Франциско, Чан Кайши та його Гоміндан. Бо й де-факто Новий Шанхай асоціюється із чим завгодно, тільки не з маоістським Китаєм. Перший том мало показує Безкінечні нації — державу індіанців, а її б як раз дуже кортіло побачити (особливо після “Black Science”). Техас та Конфедерація теж прекрасні. Світ очевидно бутафорський, втім не позбавлений того характерного all-american шарму, трохи потасканого по краях, але загалом прикольного.

За антуражем (хай вас не введе в оману майбутнє та гай-тек) — це вестерн. Прерії, коні, круті ганслінґери і оте все. І я навіть не говорю про характерний образ Смерті (одного з чотирьох варшників Апокаліпсису, так) і Війни (в минулому втіленні). Сама ідеологія того що відбувається — це доволі характерний вестерн: з одиноким воїном, історією помсти, переслідувачами, прерією та шоудауном в кінці, де сам-один герой розвалює бісову купу ворогів. І структурно це зроблено настільки банально, що навіть футуристичні та релігійні цяцьки, якими обвішаний сюжет аж ніяк не маскують цю структурність.

Менше з тим, це гідна, жвава історія, яка добре заграє як зі світом зовнішнім, так і з внутрішніми світами персонажів. Всі мають свою мотивацію, яка подається логічно і поступово. Є певний розвиток, який також не виглядає надуманим, флешбеки, які, крок за кроком розставляють фігури на стартові позиції. Саме так — перша книга — це, за великим рахунком, лише експозиція, пояснення хто де стоїть і куди планує рухатися. Проблема в тому, що після цієї розстановки насправді не дуже цікаво, що ж воно станеться далі — тому що загалом, скелетно, це і без того вже зрозуміло. Попри всі плоттвісти та подальше розкриття персонажів. Нас чекає потужне протистояння, яке буде розкручуватися по спіралі, поки не досягне кульмінації. І це, насправді, ок. Іноді жанрова література має бути просто жанровою. Тим більше, коли зроблена вона майже з бездоганною якістю.

Висновок мій простий: я не знаю, чи продовжу я занурення у цю саґу найближчим часом, втім першим томом загалом задоволений і позбавлений певних ілюзій щодо наступних.

Інші публікації за темою

Володимир Кузнєцов: "East of West" Джонатана Гікмена

Олександр Гнатюк: «Паперовий звіринець»

Володимир Кузнєцов: "East of West" Джонатана Гікмена

Олександр Гнатюк: «Частинка на краю всесвіту»

Runemarks

Книжки опосума: “Runemarks”

Темний ліс

Здена Тесличко: “Темний ліс” Лю Цисіня

Локус 2020

Переможці премії “Локус” 2020

Сила коміксів

Олександр Гнатюк: «Сила коміксів»

Володимир Кузнєцов: "East of West" Джонатана Гікмена

Umano e imperfetto: “Запізнілий цвіт валінурії” О. Кузьменко і А. Григоренко

Лазарус

Nerdgasm: «Лазарус» Світлани Тараторіної

Володимир Кузнєцов: "East of West" Джонатана Гікмена

Umano e imperfetto: “Ера Емілія” І.І. Мендор

Cuckoo Song

Книжки опосума: “Cuckoo Song”

Найкраща українська фантастика - 2019

Анонс “Найкраща українська фантастика 2019” від РБЖ Азимут

Паперовий звіринець

Здена Тесличко: “Паперовий звіринець” Кена Лю

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори