Володимир Кузнєцов: Ножі у пітьмі

Blades in the Dark

"Ножі у пітьмі" - це нестольна рольова гра, розроблена на базі ігроладу славнозвісного "Apocalypse world" - інді-системи, яка вийшла у 2010-му і спричинала справжній вибух в рольовому середовищі, наслідки якого відчуваються і досі.

Якщо дуже коротко, вона значною мірою змінила сам базовий підхід до ведення настольної рольової гри, значною мірою залучивши до не елементи саме класичних настолок – структуру хода (не ільки для бойових та інших тактичних ситуацій, але для гри загалом), чіткий набір елементів кожного ходу, зміну фокусу залежно від певних етапів, і таке інше. Ідея виявилася настільки вдалою та життєздатною, що вже незабаром з’явився фентезійний спін-офф цієї системи Dungeon World, а за ним – ціла низка ігор, що використовували цей ігролад, які нині загально визначаються як Powered by the Apocalypse.

Blades in the Dark – гра Джона Гарпера, талановитого майстра та ігророба, яка пропонує вам пограти в якості банди покидьків (scondrels) – злочинців, які починають своє сходження драбиною злочинного світу у похмурому місті Дасквол – північному порті, звідки броньовані кораблі вирушають полуювати на морських левіафанів, чия кров є сировиною для препотужного джерела енергії – електроплазми.

Так, джерела тут досить прозорі. Автор не приховує навіть, що надихався знаменитою серією Dishonored, так само як і Thief та ще кількома відомими серіалами та книжками на схожу тематику. Втім, хай це вас не відлякує. В цьому синтезі ідей пану Гарперу вдалося створити свій, дійсно цікавий та захоплюючий світ, який до того ж, вималюван досить широкими мазками, щоб лишити вам достатньо місця для створення власних елементів сюжету та сетінгу. Тут є і катаклізм, через який сонце вибухнуло (не питайте, як це б’ється з законами астрофізики), і тепер світ занурений у вічні сутінки. Окультні експерименти розбили Браму Смерті – і тепер духи померлих бродять серед людей, завжді голодні до життєдайної енергії. Їх ловлять і спалюють в електроплазмових печах, інших – заганяють в складні іскро-машини, анімованих мехів, якими померлі можуть користуатися, як новим тілом. А інші всіляються в тіла живих, поглинаючи душу жертви, і заволодівши її тілом, стають вампірами.

Збудована на ігроладі AW, гра, менше з тим, зазнала значних змін, і має чудову, дуже просту та зрозумілу, втім гнучку та гречну механіку, яка дозволяє ефективно керувати персонажами та створювати живий, вируючий світ. Вона збудована за месіонним принципом, коли покидьки раз у раз вирушають на “діло” (будь то грабунок, викрадення, вбивство, війна банд, провокація вуличних бунтів, контрабанда та таке інше), а між “ділами” відпочиває, розширює свій вплив, мутить зав’язки на нові справи, ховається від закону та зализує рани. Кожна дія має наслідки і система це чудово відображає. Ба більше, навіть без участі персонажів місто вирує та змінюється невпинно. майже 50 фракцій (банди, державні інститут, містичні кола, профспілки, ецетра) знаходяться у постійній взаємодії, здіймаючись і падаючи, розпочинають війни та утворюють союзи – і все це створює безперервний броунівський рух, який доволі легко відтворити мастеру і який створює неймовірну атмосферу живого міста.

“Ножі в пітьмі” – одна з найкращих рольових систем останніх років, і те, що вона вже спричинила рух своїх систем-послідовників – багато про що каже. Її легко засвоїти та опанувати, важко вичерпати навіть протягом тривлої кампанії – і до неї цікаво повертатися. Обов’язковий требаграть для кожного поважного рольовика.

Популярні публікації

Інші публікації за темою

Володимир Кузнєцов: Ножі у пітьмі

Апокрафтика: Як створювати міста для ДнД?

Паладин

Таверна Чванлива Чайка: Класи D&D. Паладин

root

“Root: Гра про лісовий лад і безлад” — передзамовлення від Kilogames

Апокрафтика мапа

Апокрафтика: Як створити карту для ДнД?

Verge Of War

Андрій Ворон: Verge of War — космоопера з України

Кілоґеймс

Kilogames: плани на 2020 рік

Таверна Чванлива Чайка

Таверна Чванлива Чайка: Класи D&D. Монах

Чи існуватиме життя після пандемії?

Теорія гри: Чи існуватиме життя після пандемії?

Про абстрактні настільні ігри

Теорія гри: Про абстрактні настільні ігри

Єдиноріг

Апокрафтика: Єдиноріг

Класи D&D

Таверна Чванлива Чайка: Класи D&D. Жрець

Володимир Кузнєцов: Ножі у пітьмі

Апокрафтика: Магія ДнД

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Догори