Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

Серед чималого різноманіття творів мистецтва мало хто звертає увагу на Шрека. А даремно...

ШРЕК ЦЕ НАЙГЕНІАЛЬНІШЕ КІНО В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

Сучасна культура переповнена шедеврами. Геніальна драма авторства Томмі Вайсо, шедевральна анімаційна робота від студії соні та дивовижні ігри майстрів комп’ютерного пера LJN – все це давно займає своє місце в найкращих музеях житомирської області, але чомусь мало хто з пошановувачів великого звертає увагу на кінополотно студії Дрімворкс про великого й зеленого.

Будучи творчим переосмисленням монументальної роботи Вільями Стейга, Шрек являє собою епічний епос про протистояння розміряного життя ідеального архетипу людини 21 століття проти зважливого соціуму. Рішення заселити Шрека на болото ще більше підкреслює всю глибину його характеру. Починаючи з відкривальної сцени, ми бачимо героя, котрий живе абсолютно повним життям. Рутина пана Шрека включає й прочитання літератури, й вивчення нових кулінарних традицій і, звісно ж, самовираження через творчість. Протягом всієї стрічки можна спостерігати соціальний коментар про те, наскільки часто суспільство заважає митцям. Адже лейтмотивом для сюжету стрічки слугує порушення особистого простору, переривання меланхолії життя та просто банальне зазіхання на чужу територію.

Основа сюжетна лінія Шрека являє собою акт волевиявлення, адже він, як представник простого народу, постає проти гігантської корпораційної машини, котра насаджує свої закони й переходить всі червоні лінії. Як противагу багатогранному Шреку фільм ставить Віслюка, що всією своє натурою показує, наскільки важко чорним акторам у казковому світі. Не маючи бажання бути в путах знахабнілого карлика, волелюбний звір виривається на волю. Доленосна зустріч з огром постає перед глядачем як зіткнення двох культур, як зустріч протилежностей і як банальне порушення ритму життя Богдана Бенюка. Персонаж віслюка постає мов той промінець, що освітлює Шрекові дорогу до розуміння банальної істини – його антисоціальне життя це апофеоз життєвих ідеалів.

Стрічка майстерно показує настільки ж дрібними й нікчемними є всі ті корпорації, котрі все далі захоплюють сьогодення. Лорд Фаркуад це особа, чиї низькі дії показують всю його підлу й розпусту натуру. Звісно, всі поціновувачі метафор побачили тут алюзію на Наполеона, але певні представники новомодної альтернативної культури стверджують, що натхненням для майстрів пера й графіки був очільник Діснею – Майкл Айснер. Фаркуад проявляє максимальну відразу до пари головних героїв, що являє собою тонкий соціальний коментар до того, наскільки великі студії не готові приймати незвичні ідеї і готові посилати їх подалі… за принцесами, котрі більш приємні й бажані подібними особами.

Огр зі своїм чотириногим другом максимально показують, наскільки старі шаблони вже не ті. Віслюк бере на себе стереотипного дракона і старається максимально натягнути його на цю новаторську історію. Замок, в котрому заточена Фіона, постає мов той рубікон, опісля переходу через який Шрек нарешті зможе повернути все на свої місця. Та завдяки майстерному перу сценаристів, порятунок Фіони тільки більше змінює життя нашого героя. Шлях назад символізує собою дорогу пізнання нових цінностей, котрі так лукаво подарувало Шреку життя. Блискавичні сцени споживання щурів, душевні діалоги та ніжність героя показують, наскільки фактор присутності жінки змінює саму концепцію буття огра. Для духовного страждання, що постає на фоні змін в характері Шрека, максимально виражено в сцені, що розвивається під акомпанемент шедеврального виконання милозвучної композиції Алілуя, що вкотре підкреслює монументальність стрічки, оскільки саме вона задала тенденцію на використання цієї пісні, і навіть нині епохальні стрічки наслідують цей хід.

Не можливо переоцінити вклад Шрека в розвиток світового мистецтва. Ледь не відразу після виходу картину визнали глядачі своїми грішми, вже опісля стрічка була першовідкривачем оскарівської номінації “Кращий мультфільм”, котру з успіхом виграла. Фільм дав добрий початок цілому ряду не менш шедевральних стрічок. Він прославив вокально інструментальний ансамбль Розбитий Рот, а їхня композиція “Всі зорі” досі є одною з найбільш визначних в історії розвитку музики. Шрек став одним з основоположників культури мемів у всесвітній павутині інтернет. Він став основою для самовираження сотень тисяч талановитих молодиків та молодиць. Шрек став рольовою моделлю для сотень тисяч людей по всьому світові. Його вислови вже давно цитують всі, від простого школяра й до високопосадовців.

Шрек це символ нової епохи, символ сміливих рішень, символ кращого життя.

І саме тому Шрек це найбільш глибоке, найбільш пропрацьоване та просто найгеніальніше кіно за всю історію мистецтва рухомих зображень.

Популярні публікації

Дописи за темою

 
Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

#безцензури: «Навсікая з долини вітрів»

Мультиманія

Кіно-Не-Кіно: “Animaniacs 2020” (Мультиманія)

Смертельна битва. Легенди Помста Скорпіона

#безцензури: «Смертельна битва. Легенди: Помста Скорпіона»

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

HeavyUA: Аніме від 1 до 101 😊

Драконячий рай

Володимир Кузнєцов: Dragon`s Heaven | Драконячий рай

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

#безцензури: «Уперед»

A Whisker Away

Кіно-Не-Кіно: A Whisker Away [Крізь сльози я прикидаюсь кішкою]

Geek Journal

Geek Journal: Історія української анімації: від “Козаків” до “Мавки” Як створювалися культові мультфільми?

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

Олексій Півень: “Темна Ліга Справедливості: Війна Апоколіпса”

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

69-й кадр: Дайджест фантастики #1

Xutukai: ШРЕК ЦЕ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ФІЛЬМ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

Олексій Півень: “Супермен: Червоний син” — відгук на комікс та анімаційний фільм

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Будемо раді дізнатися Вашу думку про публікацію :)x
()
x
Догори