Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»

Знайдибіда.comX

Знайдибіда.comX

Висвітлюю проблеми українськомовних мальописних видань. Іноді пишу про кіно, серіали, ігри. Люблю смажену картоплю.

📜 Автор: Ілля Бакута
📗 Мальопис: Кобзар. Легенди Великого Лугу

Найбільше під час прочитання першого випуску «Кобзаря» Іллі Бакути мені імпонувала увага до деталей, найменше — вибір епохи та ворога. Але про все це, а також про инше, по черзі.

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»

 

Як тільки в мережі з’явилися перші демонстраційні світлини нутрощів мальописа «Кобзар», багато потенційних читачів, оцінюючи малюнок, зауважили, що він дуже схожий на стиль Майка Міньйоли. Богдан Кордоба, видавець «UA Comix» захищав Іллю Бакуту, що малюнок художника має власний стиль, і порівнювати його з Майком Міньйолою не варто. Видавець наполягав, що потрібно відходити від цієї практики й творити своїх відомих митців, художників мальованих історій, яких нікому й на думку не спаде порівнювати з іноземними представниками образотворчого ремесла. І він мав рацію — тільки на перший погляд малюнок «Кобзаря» схожий на роботи Міньйоли. Під час перегляду мальописа ця думка відпадає повністю. В Іллі Бакути інша геометрія створених ним фігур та деталізація образів. Аби в цьому переконатися недостатньо просто поглянути на світлину. Мальопис потрібно потримати в руках і на власні очі в цьому переконатися. Єдине, що, як мені здалося, запозичив у свій стиль від Міньйоли Ілля Бакута — чорне тло, що контрастує з яскравими кольорами Дениса Борисюка. Тож усе, порівняння з Міньйолою завершено. Цей етап потрібно було пройти й поставити крапку.

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»
Весільний рушник та символічна вишивка

Далі по малюнку — його правдивість та закладені в нього сенси. Стародавні дерев’яні хрести, натільні хрестики, вирізьблені по дереву візерунки та вишиваний орнамент — усе це має своє місце в історії. Воно перенеслося в наші часи, еволюціонувало. Але, на щастя, первородна форма не була втрачена, а зафіксувалася мистецтвознавцями в спеціальних розумних книжках. Намальований на одній зі сторінок вишитий весільний рушник — один із тих правдивих елементів, про які згадую вище. Ілля Бакута відтворив сенси, якими керувалися наші пращури в давнину: на весільних рушниках вишивали півнів чи голубів, розташованих симетрично, з нахиленими вниз голівками. Такий елемент весільного рушника символізував зародження нової сім’ї. Тримаючи в руках цей весільний рушник у минулому, головний герой мальопису згадує й переповідає свою історію — весілля, похід у військо, народження дитини, постійні військові походи проти турків та кримців.

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»
Бій козака з кримцями

Ніхто не заперечує, що козаки воювали з кримцями, турками, поляками. Потім билися з кацапами. Потім знову з кримцями й турками. Історія циклічна. Її зафіксовано. Але, як на мене, сюжет, що ставить на поле бою проти українців кримських татар, нехай і в художньому творі, у 2020 році зовсім не допоможе двом корінним народам України, українцям та киримли, зблизитися й утворити повноцінну українську політичну націю. Наразі катастрофічно бракує художніх сюжетів, які покажуть світлі сторони співпраці українців та кримських татар задля досягнення спільної мети — помсти запеклому ворогові та його тотальне знищення. Такі сюжети мають цілющу дію. Вони допомагають як в інформаційній війні, так і на полі бою проти окупанта нашої спільної Батьківщини. Погано, що у першому випуску «Кобзаря» козак рубає киримли, а киримли — козака. Набагато кращим був би сюжет, який покладається на відрізок історії, де козаки та кримці разом косять московське військо. Сподіваюся, сюжет «Кобзаря» так чи інак використає цю ідею, адже у 1659 році (у першому випуску 1655-й рік від Різдва Христового) спільне військо Івана Виговського та кримського хана Мухаммеда Герея IV під Конотопом порубало 150-ти тисячне кацапське військо князя Трубєцкова. Далі, спільно з поляками та киримли, — ще більше.

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»

Що стосується мови та пишності тексту — ці два елементи прикрашають мальопис і насичують його потрібним колоритом. Текст виписаний гарно. І вичитаний теж (за винятком усього однієї бульки). До деяких звуків доводилося придивлятися, адже через обраний шрифт не одразу можна вловити, що мається на увазі.

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»
Одна знайдена мною помилка, яку потрібно виправити у наступних редакціях та у виданні під палітуркою

Загалом перший випуск, як і всі інші нульові/перші випуски українських мальованих історій, є коротким «трейлером» подальшого сюжету. «Кобзар» Іллі Бакути дещо краще впорався з інтригою, ніж «Двері Агари» та «Шлях А-16» від видавництва «VOVKULAKA», але гірше, ніж «Залізна Голова». Далі буде.

Дописи за темою

Блексед

HeavyUA: Блексед. Будні кота-детектива у Місті Гріхів

Відьмак

“Відьмак. Плоть і пломінь” — передзамовлення від Vovkulaka

Fading Memories

“Відьмак. Тьмяні спогади” — анонс від Vovkulaka

Супермен Рік перший

Trip w/ Book: «Супермен: Рік перший»

Фаетон 3

“Фаетон: Дрімгакери” — анонс третього тому НФ-серії Марії Ланцути

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»

Максим Карповець: American Vampire Vol. 1

Притчі й відображення

#безцензури: «Пісочний чоловік. Книга 6. Притчі й відображення»

У друці

У друці “Бетмен 8” та “Темна перемога”, “Диво-Жінка 2”, “Проповідник 5” і “Створити комікс” від Рідна мова

Dorohedoro

Daniel Woolf: Дорохедоро / Dorohedoro

Вулик Hive 하이브

HeavyUA: Вулик / Hive / 하이브

Uzumaki

Nerdgasm: «Вир» Джюнджі Іто / «Uzumaki» Junji Ito

Знайдибіда.comX: «Кобзар. Легенди Великого Лугу»

MANGUA 6.1: Як Geek Journal Наруто і Луффі полюбив або Unlimited Creampie Works

Підписатися
Повідомляти про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Нам до вподоби Ваші думки, будь ласка, прокоментуйте :)x
()
x
Догори